اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
انسیه شاه‌حسینی خبر داد؛
«انسیه شاه‌حسینی» کارگردان سینما و داور جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» پاسخگوی سوالات ما در خصوص پیش تولید فیلم سینمایی «دست‌ ناپیدا» بود.
گفت و گو : هوشنگ نوبخت

«دست ناپیدا» اثری متفاوت از دوران دفاع مقدس است که در خوزستان، پایتخت حماسه و ایثار فیلمبرداری می شود. باتوجه به تجربه‌ای که در کارهای گذشته دارم، قصد دارم بیشتر بازیگران را از هنرمندان بومی و اهالی منطقه انتخاب کنم، کاری که در پروژه‌های قبلی انجام دادم و نتیجه خوبی هم از آن گرفتم چون دیگر نیاز نیست به آنها بگویم چه کارهایی انجام دهند تا شبیه مردمان اینجا شوند.مردم خوزستان به واسطه تجربه فضای جبهه و جنگ، ارتباط حسی و عاطفی بیشتر و بهتری با قصه برقرار می‌کنند البته درکنار این بازیگران احتمالا از چند بازیگر حرفه‌ای نیز دعوت خواهیم کرد تا در این پروژه کنار ما باشند.

فیلم «دست ناپیدا» کاملا قصه محور است و فیلمنامه حرف خود را می‌زند و قطعا تمام عوامل و بازیگران در خدمت قصه خواهند بود و آن بازیگران حرفه‌ای هم که عرض کردم صرفا به خاطر توانایی و حرفه‌ای بودن‌شان و به اقتضای نقش و داستان انتخاب می‌شوند و به هیچ وجه به دنبال چهره مشهور نیستم.داستان «دست ناپیدا» از سال ۱۳۶۰ و همان اوایل جنگ آغاز می‌شود. واقعا دفاع مقدس معدنی است که تمام و کمال کشف نشده است و هرچه درباره آن حرف بزنیم، باز هم حرف‌های تازه ای برای بیان هست به شرطی که بتوانیم به گونه ای این حماسه‌ها را خلق کنیم و بسازیم که مخاطب نسل امروز بتواند با آن ارتباط بگیرد.

قصد داشتم از چند ماه پیش فیلم «دست ناپیدا» را کلید بزنم که به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نیفتاد و حالا با سرعت و تلاش بیشتری کارها را پیش می‌بریم تا به امیدخدا بتوانیم به جشنواره فجر برسیم. همت و همراهی مسوولین استان خوزستان در این چند روز باعث دلگرمی بیشتر ما شد و امیدواریم با تدابیر استاندار خوزستان، سردار مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و دیگر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود در پایتخت دفاع مقدس هر چه سریعتر بتوانیم کار را آغاز کنیم.در حوزه دفاع مقدس، کارهای فاخر و خوبی ساخته شده که متاسفانه اکثر آن‌ها هم در خارج از جغرافیای خوزستان تولید شده‌ و هم عوامل آن غیر بومی بوده‌اند ولی ما قصد داریم تا در این اثر از همه ظرفیت‌های بکر طبیعی و انسانی این استان که مشهد شهدا و کربلای ایران اسلامی است بهره ببریم و یقین داریم که این روند بر کیفیت و تاثیرگذاری کار ما خواهد افزود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار