اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

حزب بعث عراق و شخص صدام خصومت غیر قابل کنترلی در خصوص دشمنی و عداوت با شهر دزفول داشتند چون مردم این دیار خط مقدم مقاومت و پشتیبانی مادی و معنوی در جنگ تحمیلی بودند بخصوص از جهتی که پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی توسط خلبانان تیز پرواز و شجاع ایرانی بیشترین خسارت را به ماشین جنگی و پادگان های نظامی و تاسیسات استراتژیک عراق وارد نمودند و از سویی دیگر این شهر بدلیل زعامت مجاهدی نستوه چون آیت الله قاضی دزفولی رحمت الله علیه نماد وحدت و بسیج مردم ، سپاه و ارتشیان بود که عملا شهر دزفول تبدیل به یک آمادگاه جنگی شده بود و از این منظر آن شهر دیگر از نظر صدام هدف جنگی محسوب می شد و مردم شریف و قهرمان دزفول با جان و دل پذیرای این وضعیت شدند و هرگز اعتراض و یا گله ای نداشتند و در میان همه شهرهای ایران سرآمدتر و قهرمان تر به نظر می رسید.

البته ناگفته نماند. این روز یعنی؛ ۴ خرداد بعنوان سرمایه‌های عظیمی در گنجینه دفاع مقدس بعنوان میراث ملی به یادگار مانده تا نویسندگان آن را فرصتی برای بازخوانی مقاومت و ایستادگی مردم شهیدپرور دزفول در دوران دفاع مقدس  ثبت تاریخی نمایند.

زیرا، لزوم ثبت این تاریخ سراسر افتخار آمیز که روایتگر حماسه آفرینی مردم دزفول است می تواند در قالب آثار هنری خاطرات ناب دفاع مقدس را باز تولید نماید.
آری، همان افتخارآفرینی‌های بی‌نظیری که آنروز  تاریخ شفاهی مردم این دیار در دوران دفاع مقدس را شکل داده تا برای نسل‌های جوان سرمشق و الگو گردد.

به هرحال مردم دزفول همه داشته‌های خود را در جنگ تحمیلی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی به میدان آوردند و مسوولان کشوری و استانی نیز باید تمام تلاش های خود را برای خدمت به این دیار و مردم مقاوم آن در طبق اخلاص بگذارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار