اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
شوشان ـ حامد ملحانی :

لایحه حجاب، از چند جهت ایراد جدی دارد:

۱. نقش پلیس را به یک ناظر بی اراده و دوربین به دست تقلیل داده است. یعنی حتی اگر کسی کاملا برهنه بیرون بیاید و از کنار مامورین حافظ امنیت عبور کند، هیچ ماموری حق ندارد متعرض قانون شکن شود. چنین حالتی را برای مامور راهنمایی و رانندگی معادل سازی کنید! فرض کنید راننده متخلف مست، با حرکات خطرناک، امنیت مردم را به خطر بیندازد و پلیس فقط از راننده عکس بگیرد تا بعدا به کار خطای او رسیدگی شود! چقدر مضحک می شود! یا فرض کنید سارق به یک طلافروشی حمله کند و پلیس در صحنه حاضر شود و از او عکس بگیرد و برود! این نقش جدید پلیس، یعنی عقب نشینی آشکار از حفظ امنیت روانی و اخلاقی جامعه! یعنی مثل بقیه دستگاه های مسئول که فقط نگاه می کنند، پلیس هم فقط نگاه کند!

۲. تناسب بین جرم و جریمه در این لایحه رعایت نشده است. جریمه می بایست، ضرر جدی برای قانون شکن داشته باشد تا جرات قانون شکنی را از او بگیرد! جریمه های ریالی و سایر محدودیت های ذکر شده، موجب تجری افرادی است که می خواهند حرمت حجاب را بشکنند. علاوه بر این عدم تناسب، بین درجات مختلف این حرمت شکنی هم تفاوت ایجاد نشده است.

۳. انتظار می رفت مراکز دولتی و خصوصی، بنگاه های اقتصادي، شرکت های خصوصی، بازارها و مگامال ها، با شدت بیشتری ملزم به رعایت قانون شوند. آنچه در این قانون به ایشان تکلیف شده است، عملا باعث لوث شدن قانون حجاب می شود! این همه سستی و اهمال از کجا ناشی می شود؟!

۴.برخی سلبریتی ها به خصوص بازیگران زن، شوالیه های این جنگ علیه اسلامند! کشف حجاب این بازیگران، فقط یک ابراز عقیده در مورد پوشش نیست. اینها عملا با اسلام بماهو اسلام در حال مبارزه اند! برخورد با چنین افرادی که پرچم نامرئی دشمنی با اسلام را با بی حجاب بودنشان بلند کرده اند باید به شدیدترین وجه ممکن باشد نه اینکه یک درجه از آن جریمه سبک، بالاتر باشد!

ولله قسم!
همه اینها که مسئول تدوین و اجرای قانون حجابند در فردای قیامت باید پاسخگوی هتک حرمت ناموس فرهنگی جمهوری اسلامی، یعنی حجاب باشند!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار