اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
شوشان ـ منصور فاضلی :

در یکسال اخیر قیمت گذاری اکثر محصولات نهایی کارخانجات تولیدی از حیطه کاری سازمان حمایت از مصرف کننده خارج شده و مستقیما توسط جناب مخبر معاون اول ریاست جمهوری ، بررسی و قیمت گذاری میشود .فارغ از اینکه ابتدا به ساکن ایشان نه فرصت بررسی تمام محصولات و کالا های تولیدی کارخانجات را دارد نه اینکه نسبت به انالیز قیمت تمام شده اشراف کامل دارد لذا باز هم این قیمت گذاری را به کارشناسان و معاونت های زیر دستی خویش ارجاع میدهد .
جالب است که این فرایند بیش از چندین ماه طول خواهد کشید تا پاسخی به درخواست های انجمن ها یا صنوف داده شود گاها پاسخی هم داده نمیشود و‌ صنوف بین زمین و اسمان سرگردان میمانند و در این زمان اکثر کارخانجات تولیدی به دلیل بی توجهی ایشان به قیمت گذاری اصولی یا ورشکست شده یا تعطیل شده اند. این نوع مدیریت در نوع خود منحصر به فرد و جالب توجه است اما در نهایت مهلک ترین ضربات را بر پیکره تولید وارد مینماید و‌به خیال خویش جلوی افزایش تورم و افزایش قیمت گرفته میشود در صورتی که تورم با چند قلم کالا محاسبه نمیگردد بلکه این مسکن و خوراکی ها و کالاهای اساسی است که تعیین کننده تورم است نه چند قلم کالای فرعی مانند سلولزی و‌ شوینده و ....

"قیمت گذاری دستوری بلای جان تولید گشته و اینکه دست خویش را روی فنر قیمت ها بگذارید ، تا جایی جواب میدهد که دستان شما تاب و توان مقاومت فنر را داشته باشد اما امان از روزی که فنر جهش کند انگاه نه دیگر میتوان جلوی‌ پرتاب ان را گرفت نه میتوان تورم حاصل از ان را مهار کرد"
جناب مخبر بهتر نیست کار را به کاردان بسپارید و مجدد قیمت گذاری را به سازمان حمایت از مصرف کنند محول نماید ،مرسوم است قیمت ها توسط این سازمان انالیز و قیمت گذاری شود .

اما حضرتعالی تمام فرایند ها را در هم تنیده اید از خودتان یک مسیر جدید برای قیمت گذاری ابداع نموده اید که تمامی صنوف و صنعت را به ورشکستگی و بیچارگی انداخته اید . نمیدانم الگوی شما برای این فرایند کدام کشور صنعتی بوده یا حداقل بفرماید تفکر و ایده شما را چه کسی برایتان ترسیم نموده و نتیجه ان چه بوده ؟

جناب مخبر وقتی واحد های تولید در بورس بر‌اساس رقابت با قیمت های بالا مواد اولیه خود را تهیه مینمایند چگونه میتوانند با قیمت گذاری های دستوری حضرتعالی محصول نهایی خویش را به بازار عرضه نمایند ؟؟؟؟این متد و این روش تا کی قرار است اجرا شود ؟"اگر هم بدنبال نابودی واحد های تولیدی و صنعتی هستید و بیکاری کارگران واحد های تولید برایتان بی اهمیت و نسبت به ورشکستگی صنایع بی تفاوت هستید به اعتقاد نگارنده فکر درستی کرده اید و ادامه دهید "
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار