اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
از خرداد 68 تا خرداد 1402
شوشان ـ حامد ملحانی :

صدای خبر رادیو، مادر که تکیه داده بود به دیوار و گریه می کرد، پیراهن مشکی پدر، تصویر سیاه و سفید تشییع پیکری که از تلویزیون کوچک گوشه اتاق پخش می شد،  مردهای بی حالی که روی موج جمعیت، دست به دست می شدند، بوی رنگ سفید تازه روی پارچه های مشکی، تکرار کلمات رحلت و ارتحال و جانگداز، که خوب نمی فهمیدمشان، غمی که فضای خانه را گرفته بود و دو سه سال بعد که پدربزرگ از دنیا رفت، دوباره تجربه اش کردم، نوار کج سیاه رنگ گوشه تصویر تلویزیون، که یعنی اتفاق خیلی بدی افتاده بود، همگی برای من، برای منِ پنج ساله، درست مثل وقتی که ناغافل صدای شکستن ظرف شیشه ای، خانه را پر می کند، موجی از اندوه و اضطراب داشت!

بعدترها اما امام، امام دهه چهل، امام دهه پنجاه، امام دهه شصت، بیشتر شفاف و واضح شد. هر چقدر که از نیمه خرداد ۶۸ دورتر می شدم، انگار تصویر بهتری از امام، از آنچه بود، از آنچه میخواست و از آنچه انجام داد، مشخص می شد!

و هر چقدر وضوح امام بیشتر می شد، خامنه ای عزیز، عزیزتر می شد! حادثه ها می آمدند و می رفتند، شاید حتی سهمگین تر از حوادث دهه شصت، ولی او هر روز از روز قبل تر، امام تر می شد!
و این برای من، منِ سی و چند ساله، یعنی طعم تلخ و شیرین خرداد! تلخ به خاطر خاطره امامی که رفت و شیرین به خاطر حضور امامی که هست!

آغاز سی و پنجمین سال ولایت امام خامنه ای گرامی باد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار