اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
مدیر سازمان محیط زیست اهواز:
شوشان ـ علی بنی عگبه، مدیر سازمان محیط زیست اهواز با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: همه شرکت های صنعتی موجود در اهواز به فیلترهای تصفیه هوا و آب مجهز هستند. بر اساس قوانین این صنایع باید این تجهیزات را نصب کنند، مرحله بعد حذف آلوگی ناشی از گازسوزی شرکت های نفت است، امروز بزرگترین آلودگی های موجود در خوزستان ناشی از سوزاندن گاز بوده که پس از مذاکره با شرکت های نفتی به نتایج خوبی در این زمینه رسیدم.

بنی عگبه بیان داشت: بسیاری از دکل های شرکت های نفت که با سوزاندن گاز تلفات سنگینی به محیط زیست وارد می کردند، پس از توافق های صورت گرفته این گازها جمع آوری و از آن استفاده اقتصادی خواهد شد، این گازها شامل مواد شیمیایی بوده و صنایع تولیدی به آن نیاز دارند از سوی دیگر جمع آوری این گازها سبب حفاظت از محیط زیست می شود.هیچ آب و مایع آلوده ای از شرکت های صنعتی خارج نمی شود مگر آن که تصفیه کامل شود.سال‌ها بهره برداری بدون ملاحظه از طبیعت در خوزستان توسط انسان‌ها منجر به تأثیراتی شده است که اکنون با آن‌ها مواجه هستیم و زندگی ما را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: زمینی به وسعت 120 هکتار برای دفن زباله درمنطقه صفیره، شرق اهواز که روزانه هزار تن زباله در آن تجزیه و قسمت مرطوب آن با روش های فنی دفن می شود. هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح اهواز وجود دارد تا بتوانیم با تشخیص صحیح، سلامت همشهریان را نیز زیر نظر بگیریم.

مدیر سازمان محیط زیست اهواز در بیان اهمیت تالاب ها و نقش آن ها در محیط زیست و معیشت مردم، عنوان کرد: مرکزی دایره ای در اطراف مساحت 4 هزار هکتاری تالاب بامدژ ایجاد و محیط بانانی در آنجا استقرار دادیم، یک سد را نیز بر روی کارون احداث کردیم تا ورودی آب به این تالاب را کنترل کنیم

وی همچنین گفت: تالاب ها نقش مهمی در چرخه زندگی مردم دارند، تالاب ها برای جذب گردشگری مفید هستند، بخش قابل توجهی از آب ها در زمان سیلاب در تالاب ها امکان تخلیه دارد، تالاب ها چشم اندازهای زیبا هستند.با ماهیگیری با استفاده از برق و شکار غیرقانونی پرندگان مقابله می کنیم، این روش ها سبب از بین رفتن چرخه زیستی می شوند.

مدیر سازمان محیط زیست اهواز اظهار داشت: یکی از راه های قدیمی برداشت نیشکر آتش زدن آن است هر چند که آتش زدن مزارع نیشکر در فصل برداشت غیر قابل قبول است، با اقدامات انجام شده 40 الی 50 درصد این مزارع دیگر برای برداشت آتش زده نمی شوند و با استفاده از مکانیسم نوین برداشت می شوند، امیدواریم این مقدار به 80 درصد برسد و 20 درصد باقی مانده نیز بر اساس تمهیدات در نظر گرفته و با برنامه ریزی سوزانده شود.آتش زدن محصول نیشکر، به زمین و خاک حاصلخیز، مردم، جانداران و محیط زیست آسیب می رساند و نباید برای منافع اقتصادی، سلامت مردم را به خطر انداخت، بر اساس قانون هوای پاک سوزندان مزراع ممنوع است، نباید به دلیل مصالح شخصی سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی جدا سازی و تفکیک زباله ها وکاشت درخت را دو عامل برای کمک به زیبا سازی محیط زیست توصیف و عنوان کرد: در این زمینه اپلیکشن های طراحی و تهیه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار