اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
شوشان ـ  دکتر خادم مسجدی :


امروزه شهروندان فعال تحول آفرین جامعه هستند. هرجامعه ای که مسئولین قوی داشته باشد، که با انتخاب قوی  و بدون دخالت سفارش دهندگان بلکه با لیاقت بر کرسی نشستند آن  روستا، شهر  و  ... پیشرفت خواهد کرد و هر کجا انتصاب بدون صلاحیت و فقط با سفارش بوده متأسفانه جامعه پسرفت خواهد داشت!!!

گاهی اوقات شهروندانِ فعال با مطالبه گری به حق؛ مسئولین را به دنبال خود می کشانند تا کار را انجام دهند، پس اگر این اراده جمعی باشد که  ید الله مع الجماعه  هست  در جاهای مختلف نمونه های بارزی را مشاهده می کنیم که در طول سالهای متمادی  برای فلان پروژه، خبر و حرکتی صورت نگرفته بود  ولی با به  میدان آمدن مردم  و مطالبه گری به حق فلان جاده مهم آسفالت شد یا فلان کارخانه چرخش چرخید پس  در مدارسمان نیاز به پرورش چنین شهروندانی داریم  که مسئولیت پذیر و مطالبه گر باشند و در پی رشد فکری به محیط زندگی خود حساس و از خود واکنش نشان دهند آتشی در خرمن و درخت و ... را ببینند آن را خاموش  و یا به آتش نشانی زنگ بزنند چاله را مشاهده کنند به اداره راه یا درون شهر به شهرداری تماس بگیرند قطعی برقی و ...‌ را ببیند ساده نگذرند بلکه پیگیری نمایند نه اینکه ذهنش این باشد که بگوید به من ربطی ندارد  و یا این اتفاق برای من نیافتاده برای دیگران هست و ... پس در جامعه همه ی ما مسئولیم حال آنکه حکم مسئولیت دارد وظیفه اش سنگین تر و در  انجام امورات محوله اگر کوتاهی کند همه به آن متذکر شویم و منتظر فلان رسانه نمانیم تا به جای ما مطالبه گری کند ما کمک حالش باشیم.

آن رسانه خوب است مطالبه اش را انجام می دهد ولی اگر صدای ما بلند باشد  دلگرم تر خواهد شد و با جدیت مطالبه گری را انجام خواهد داد. اگر ببینیم در بخش سرمایه گذاری های کلان که آبادانی را برای شهرستان به ارمغان می آورد دارند سنگ اندازی می کنند همه واکنش نشان دهیم چون تحول حق همه ی ماست این روزها شنیده می شود بعضی ها کار انجام نداده سهم الارث از سرمایه گذاران می خواهند بایستی معرفی و در جامعه مطرود شوند چون اینها بانیان فقر در شهر تاریخی و متمدن هستند. تلاش کنیم با مطالبه گری قانونمند از عقب ماندگی شهرمان جلوگیری کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار