اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
در نشست صمیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با خبرنگاران استان مطرح شد؛
مدیرکل صداوسیمای خوزستان در نشست صمیمی که با خبرنگاران خوزستانی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام محرم و صفر، روز خبرنگار را تبریک گفت.
شوشان ـ داریوش دبیقی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری یک شغل سخت و مقدسی است که بر دوش خبرنگاران نهادینه شده است، گفت: خبرنگاران باید تمام اقدامات خبری خود را با هدف حفظ مصلحت و منافع جامعه رهنمون سازند و اینطور نباشد که مسائل شخصی را بر مصلحت عمومی ترجیح دهند که در اینصورت خلاف اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری عمل کردیم.

وی افزود: خبرنگاری یکی از شغل‌های پر چالش و در عین حال مقدس است که با داشتن جایگاه ویژه در جامعه با مسئولیت اجتماعی عجین شده است.

دبیقی با بیان اینکه مردم، رسانه را واسط بین خود و مدیران می‌دانند افزود: نقدهای منصفانه رسانه‌ها می‌تواند یک حرکت توسعه بخش ایجاد کند و انتظارمان از رسانه‌ها، اطلاع رسانی شفاف و عدالت محور است.

این مقام مسئول افزود: رسانه‌ها با نشان دادن اخبار امید آفرین موجب افزایش اعتماد مردمی می‌شوند که از این رو باعث گسترش، پیشرفت و توسعه جامعه و شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاری با مسئولیت اجتماعی عجین شده است افزود: رسانه‌ها جزو ارکان مهم یک حاکمیت هستند که می‌توانند در تمامی حوزه ها تاثیرگذار باشند و از این رو خبرنگاری جایگاهی مهم در ارکان اجتماعی جامعه دارد.

این مقام مسئول گفت: خبرنگاری شغلی است به ظاهر لذت بخش و شیرین، اما در باطن انبوهی از رنج ها و مشکلات طاقت فرسا را به همراه دارد.

دبیقی با بیان اینکه اهالی مطبوعات و رسانه خوزستان می بایست خوزستان را زیبا معرفی کنند، گفت: خوزستان زیبایی های بسیاری دارد و باید آن را به زیبایی معرفی کنیم.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان در ادامه گفت: صدا و سیمای خوزستان به همین منظور برنامه ای با عنوان خوزستان زیبا را ۷۰ قسمت تهیه و تولید کرده است که حقیقتا بی نظیر است و تمام زیبایی های استان خوزستان را به تصویر کشیده است.

امید حلالی مدیر خانه مطبوعات نیز در نشست ضمن تقدیر از عملکرد صدا و سیمای خوزستان بر اعلام هم افزایی مجموعه های رسانه ای برای اعتلای نام خوزستان و گرفتن خدمات و تسهیلات برای فعالان حوزه رسانه تاکید کرد.

وی از مدیر کل صدا و سیمای خوزستان خواست:انشاالله در صدا و سیمای استات وقت و فضای بیشتری برای معرفی و بهره برداری از تولیدات رسانه های استانی اختصاص یابد، همچنین یکی از تقاضاهای اهالی رسانه این بود که از افراد شاخص رسانه ای به عنوان کارشناس در برنامه ها دعوت شوند.

محمد جعفر فلسفی سرپرست روزنامه کیهان در خوزستان هم در این نشست به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب؛ فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است، افزود: چنانچه از فضای مجازی غافل شویم او گر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.

سرپرست روزنامه کیهان در خوزستان همچنین به موضوع جهاد تبین اشاره کرد و گفت: «جهاد تبیین»؛ مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه است و نخستین مرتبه نیست که رهبر انقلاب، مفهوم و اصطلاح «جهاد تبیین» را مطرح کردند، ایشان در طی سال‌های قبل بارها این تعبیر را به‌کار بردند؛ ضمن اینکه واژه تبیین هم بارها در بیانات ایشان و در مباحث متفکران انقلاب اسلامی مطرح شده است.

فلسفی در بخش دیگری با اشاره به اینکه بناهای تاریخی اهواز این روزها اوضاع خوبی ندارند و در معرض نابودی قرار گرفته اند، گفت: مهمترین مشکلاتی که شهر اهواز با آن مواجه است و متاسفانه از سوی هیچ نهاد و ارگانی جدی گرفته نمی‌شود تخریب بناهای تاریخی است که بسیاری از آنها حتی ثبت ملی هم نشده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه فساد اقتصادی، عدم شایسته سالاری، قانون گریزی، عدم مشارکت مردم و ضعف های فرهنگی و آسیب های اجتماعی بر انتخابات ما تاثیر گذارند، گفت: بی شک در مسائل اقتصادی ایراد داریم که مسئولان متولی باید پاسخگو باشند و دلیل این موضوع را برای مردم تبیین کنند.

فارسی زاده سرپرست روزنامه اطلاعات در خوزستان نیز در این نشست بر ضرورت تشکیل اتاق فکر بین صدا و سیما و برخی رسانه های استان تاکید کرد.

محمدیان معاون واحد اطلاعات و اخبار مرکز خوزستان هم در این نشست گفت: عدم ارتباط رسانه و مردم و فقدان مطالبه گری اهالی رسانه باعث شکست ما و خوابیدن کار شده است.

وی سوء مدیریت را مهمترین دلیل پسرفت استان دانست و افزود: با توجه به ظرفیت های خوزستان باید از ظرفیت و توانمندی افراد جوان و توانمند در مدیریت های استان بهره برد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار