اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
دانشگاه و دانشجویان موتور متحرک جامعه هستند که مسئولان می بایست به عنوان یک امانت از دانشجویان پاسداری نمایند و تمام همت خود را صرف ایجاد فضای سالم، بانشاط و علمی نمایند که بارها از سوی رییس جمهور محترم و وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری تاکید و تصریح شده است. حال شاهد هستیم، با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ و اسکان دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه؛ خوابگاه خواهران دانشگاه (حضرت معصومه(س) )، کماکان شرایط استقبال و پذیرش دانشجویان را ندارد.


بسم الله الرحمن الرحیم

اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می‌شود
امام خمینی (ره)
دانشگاه و دانشجویان موتور متحرک جامعه هستند که مسئولان می بایست به عنوان یک امانت از دانشجویان پاسداری نمایند و تمام همت خود را صرف ایجاد فضای سالم، بانشاط و علمی نمایند که بارها از سوی رییس جمهور محترم و وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری تاکید و تصریح شده است.
حال شاهد هستیم، با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ و اسکان دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه؛ خوابگاه خواهران دانشگاه (حضرت معصومه(س) )، کماکان شرایط استقبال و پذیرش دانشجویان را ندارد.
با وجود فرصت سه ماهه تابستان، تنها برخی تعمیرات انجام شده و بخش کثیری از تعمیرات و سرویس اعم از سیستم های سرمایشی باقی مانده که در شرایط کنونی استان و کلان شهر اهواز طاقت فرسا است.شرایط حال حاضر امکان اسکان آبرومندانه از دانشجویان سلب نموده و قطعا تداوم این شرایط معضلات بیشتری بوجود می آورد.
این درحالیست که خردادماه این تذکر توسط انجمن اسلامی دانشجویان به مسئولین دانشگاه داده شده بود
علی ای حال، با وجود اینکه تاریخ شروع کلاس ها به صورت رسمی، سوم مهرماه اعلام شده بود ،همچنان سه بلوک 9.10.11 آماده پذیرش از دانشجویان نمی باشد و سایر بلوک های خوابگاه که دانشجویان در آن ها مستقر هستند، در وضعیت نامناسبی قرار دارند.
با توجه به مشکل سرمایش اتاق ها که در نیم سال گذشته بوجود آمده بود و مسئولین دانشگاه همان زمان وعده برطرف کردن مشکل را داده بودند، انتظار می رفت که این مشکل با شروع نیم سال جدید برطرف شده باشد، اما همچنان برخی از بلوک های خوابگاه حضرت معصومه(س) با مشکل جدی سرمایش مواجه هستند،به طوری که دانشجویان به دلیل گرمای هوای اتاق ها در سالن های مطالعه و نمازخانه خوابگاه مستقر شده اند.
هر چند مسئولین گفته اند که بلوک ها در حال تعمیر هستند ولی این تعمیرات در مواردی انجام شده که بیشتر از رفع مشکلان خوابگاه مناسب گزارش دهی به مراتب بالا دست می باشد. با وجود اینکه برخی اتاق ها روشنایی مناسبی ندارند، یخچال های برخی از اتاق ها خراب می باشد، بعضی از اتاق ها به رنگ آمیزی و سم پاشی نیاز دارند، ولی این اولویت اصلی فراموش شده و  مسئولین اقدام به رنگ آمیزی راهرو ها و بازسازی روشنایی راهرو کردند. حال به این مشکلات، قطعی آب در طبقات بالایی بلوک ها، وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی نیز اگر اضافه شود، دشواری های اسکان دانشجویان برای مسئولان مشخص تر خواهد شد.
انجمن اسلامی دانشجویان بعنوان بزرگترین تشکل دانشجویی، ضمن گلایه و اعتراض صنفی به این بی برنامگی از مسئولین مربوطه درخواست دارد برای رفاه حال دانشجویان شرایط اسکان مناسبی را فراهم کرده و نسبت به حل مشکلات اقدامات لازم را به عمل آورند.
پاسخگویی رکن فراموش شده دانشگاه است، امیدواریم مسئولین  در جمع دانشجويان حاضر و در صورتی که نتوانسته کاری را به موقع و یا با کیفیت قابل قبول انجام دهند عذرخواهی نمایند. همچین دلیل این نابسامانی را توضیح دهند و برنامه های مد نظر خود را برای بر طرف کردن معضل بیان کند و فورا دست به اقدام اساسی زده و از اقدامات نمایشی خودداری کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان بعنوان نماینده دانشجویان ضمن مطالبه دانشجویان، این آمادگی را دارد که فضای پرسش و پاسخ را برای مسئولان فراهم نماید.

روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار