شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
شوشان ـ  نوید قائدی :


در شرایطی که بعد از سال ها گذر از پیروزی انقلاب اسلامی عدالت آموزشی در کشور برقرار نشده است و هنوز در بسیاری از مناطق کمترین امکانات آموزشی برقرار نیست،وزیر محترم امروز فرموده اند بیست هزار مدیر جهت ایجاد تحول در مدارس تغییر کرده اند و هفت هزار مدرسه جهت تحول شناسایی شده که در پنج هزار اقدام لازم بعمل خواهد آمد.
جناب وزیر محترم گرچه مدیر یک آموزشگاه می تواند در ایجاد تحول موثر باشد اما جهت یاداوری موارد بسیاری در توسعه و تعالی آموزشی موثر هستند که بخش زیادی عوامل بالادستی،امکانات آموزشی،محتوا و روش های آموزشی و.... خواهند بود که پرداختن به آن ها زمان بر است.
همچنین در زمینه تحول توصیه می شود علمی تر مطلب را بیان فرمایید تا دقیق مشخص شود منظور و تعریف شما از تحول چیست؟لطفا با بیان یک برنامه آموزشی اگر ترسیم شده بفرمایید در چه اهداف و آیتم های کمی و کیفی برای چه تعداد دانش آموزش و در چه مقاطعی و چه مناطقی قرار است تحول آفرینی شود و نتیجه مورد پیش بینی شما بعد از تحول چیست؟ تا کارشناسان بتوانند در حین اجرای برنامه و بعد این شعار تحول آفرینی شما وزیر جوان را پایش نمایند.
جناب آقای وزیر سال تحصیلی جدید شروع شد، اما در برنامه های وزارت تحت نظر حضرتعالی صحبتی از لزوم شادی آفرینی در مدارس و تربیت دانش آموزان با شوق زندگی بالا نشده است، زیرا که بعد از فراز و نشیب های زندگی اکثر خانوارهای ایرانی در سال های اخیر، قطعا ترویج شادی بین دانش آموزان در خلال آموزش های هدفمند علمی می تواند به تربیت انسان های شاد،مسئولیت پذیر و امیدوار و هدفمند کمک شایانی کند.
در نهایت با توجه به عمر کوتاه وزارت جنابعالی توصیه می شود شعارهای گذشته ی خود در راستای کسب رای اعتماد را مرور کنید و در این مسیر پر سنگلاخ از نظرات کارشناسان واقعی آموزشی فارغ از نظر جناح های سیاسی استفاده کنید تا بتوانید نواقص نظام آموزشی در ایران را تا حدودی کاهش و قدری بیشتر بتوانید عدالت آموزشی را هر چند به صورت حداقلی برقرار نمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار