اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز:
مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: کارخانه اسپیرال این شرکت با دستور "ترکی" مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به منظور مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید خطوط انتقال آب به‌عنوان یک صنعت استراتژیک و کاهش وابستگی به خارج کشور احیا شده است
روز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: به همین منظور در راستای سیاست های راهبردی دولت سیزدهم، کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز با هدف تولید لوله های پروژه های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی کشور بعد از چندین سال وقفه وارد مدار شد.

وی راه اندازی این کارخانه را در راستای شتاب در تولید لوله های مورد نیاز در پروژه های محوله به شرکت لوله سازی اهواز عنوان کرد و افزود: همزمان با راه اندازی مجدد کارخانه اسپیرال ؛ پروژه شهدای اروند به منظور تولید لوله های به قطر ۶۳ اینچ و ضخامت ۱۲ میلی‌متر با گرید ST ۳۷ و استاندارد AWWAC ۲۰۰ در شرکت لوله سازی اهواز ‌به پایان رسید.

احمدی خاطرنشان کرد: پنجاه و ششمین و آخرین کویل (کلاف) از پروژه‌ی ُپل شهدای اروند به طول سه کیلومتر در کارخانه‌ اسپیرال تولید شد که این پروژه در کمترین زمان و بالاترین شرایط بهره وری انجام شد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در پاسخ به این سوال که کارخانه اسپیرال در چه شرایطی احیا و مجدد وارد مدار تولید شد بیان داشت: احیای کارخانه اسپیرال با هدف حفظ اشتغال و تحقق سودآوری شرکت لوله سازی اهواز در دوره جدید مدیریت این شرکت برابر با برنامه توسعه محور صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ صبا انرژی در راستای استفاده بهینه از اموال بازنشستگان، پس از چهار ونیم سال وقفه انجام شده است.

به گفته احمدی، این خط تولیدی که از اوایلِ سال ۱۳۹۸ متوقف شده بود، اکنون با پیگیری‌های انجام شده اولین پروژه خود یعنی شهدای اروند را با کمترین زمان و با بهره وری مطلوب به پایان رسانده است.

وی تولید لوله های انتقال آب منطقه شرق و فلات مرکزی کشور را از برنامه های آینده کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز دانست که ظرفیت اشتغال زایی آن برای ۱۵۰ نفر در ۲ شیفت تولیدی هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با اشاره به موقعیت جغرافیایی این واحد صنعتی به عنوان تنها کارخانه‌ تولید کننده‌ لوله‌ اسپیرال در جنوب و جنوب غرب کشور که از خطِ ریلی قطار برخوردار است گفت: شبکه ریلی متصل به این واحد صنعتی، نقطه قوت این واحد صنعتی است که زمینه حمل و نقل آسان‌تر محصول به مقاصد مورد نظر را فراهم می کند.

احمدی از جمله پیامدهای مثبت راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ اسپیرال را افزایش ظرفیت تولید در شرکت لوله سازی، بهبود و افزایش سبد محصولات تولیدی عنوان کرد و افزود: افزایش رقابت در بازار، ایجاد فرصت های صادراتی و حفظ اشتغال موجود شرکت لوله سازی را می‌توان از مهمترین دستاوردهای احیاء این کارخانه دانست.


وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فراهم شدن زمینه لازم برای حضور شرکت لوله سازی اهواز در بازارهای صادراتی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با ظرفیت سازی که کارخانه اسپیرال ایجاد کرده، با جدیت بیشتری برای حضور در پروژه های صنعت آب و نفت کشورهای منطقه مشارکت داشته باشیم.

احمدی یادآورشد: شرکت لوله سازی اهواز از توانمندی لازم برای مشارکت در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، کارخانه (SAWH) بزرگترین کارخانه‌ی تولید لوله به روش اسپیرال در جنوب کشور است که بالاترین ظرفیت تولید در این حوزه را دارد.این کارخانه با فناوری پیشرفته خود توانایی ساخت لوله‌های فولادی مورد استفاده در خطوط انتقال آب مطابق استانداردهای روز بین المللی را دارا است.کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است و تولیدات در صنعت نفت، آب و کشاورزی کاربرد دارد.با تولید لوله‌های ۲۴ تا ۱۰۰ اینچ در این کارخانه، کشور را از واردات این نوع کالا بی نیاز گردیده است.

بخشی از لوله‌های صنعت حفاری ( لوله های جداره چاه های نفت و گاز) که تا پیش از این وارد کشور می‌شد نیز در این کارخانه تولید می‌شود که در راستای اقتصاد مقاومتی گام بزرگی محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار