اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
شوشان ـ حسن نسیمی :

معلول است. و نابغه. دستانش ناتوانند اما این پای اوست که جبران کم کاری دست ها را می‌کند و اثری خلق می‌کند حیرت انگیز.او یک دختر ایرانی است. با تمام ویژگی های عاطفی یک دختر نوجوان که البته اکنون پا سن جوانی گذاشته.

قاطمه حمامی نه از سیاست سر در می آورد.نه از بگو مگوهای جناحی . او ژئوپولیتیک را بلد نیست. نمی‌داند گذرگاه زنگزور چیست و کریدور شمال به جنوب یعنی چه. برای او نه جنگ اوکراین اهمیتی دارد و نه نسل کشی ارامنه در قفقاز. او تمام رویای نوجوانی اش را نشسته پای بوم سفید نقاشی می‌کشد.تصویر یک سلبریتی محبوب. اما ویژگی این علاقه مفرط این است که او آنچنان علاقمند به سلبریتی محبوب خود است که دو بار و در دو تابلو پرتره ای از فرد مورد علاقه اش را طرح می‌زند.رونالدو  فوق ستاره و اعجوبه دنیای فوتبال. این صنعت پولساز و این هنر مسحور کننده.
فاطمه رونالدو را زمانی نقاشی می کشد که او دوران طلایی حضورش در مستطیل سبز را در یکی از بزرگترین باشگاه فوتبال دنیا طی می‌کند. اما همزمان با هنرنمایی رونالدو در استادیوم سانتیاگو برنابئو شهر مادرید ایران درگیر منازعات سیاسی است. برجام، تحریم و انزوای ایران.
شاید نه تنها فاطمه بلکه خوشبین ترین تحلیلگران سیاسی نیز باور نداشتند یک روز رونالدو در قالب تیمی از کشوری که خط اول جبهه تخاصم با ایران است وارد تهران شود و فاطمه اینچنین در آغوش سلبریتی محبوب خود ذوق کند و قابی احساسی از این دیدار به تمام دنیا مخابره کند.
رونالدو در طول دوران حرفه ای خود با طرفداران زیادی فیلم و عکس دارد. اغلب آن ها ویدئوهای تبلیغاتی اسپانسرها هستند دقیقا مثل همان ویدئوی کوتاه دیدار آدرین پسر بچه پولدار و زبان بلد ایرانی در هتل اسپیناس پالاس تهران. اما دیدن فاطمه برای خود رونالدو نیز از جنس دیگری بود .
سالم ترین و عاشقانه ترین آغوش و بوسه ای پر مهر بر سر دختر ایرانی.
یک نگاه کوتاه  به این چرخه عجیب می اندازیم.
ایران تحریم است. دنیا ایران را تحریم کرده. روابط ایران و عربستان در بدترین حالت ممکن است. فاطمه اما بی توجه به قیل و فال های سیاسی نقاشی اش را می‌کشد.
ناگهان اتفاقاتی در حال وقوع است. ایران در یک فرایند پیچیده دوران بحرانی را طی می‌کند.
قدرت منطقه می شود. عربستان و ایران روابط عادی را از سر می‌گیرند. همزمان تیم های متمول عربستانی دست در جیب کرده و ستاره می‌خرند. تیم النصر عربستان دست روی بهترین ها می‌گذارد. او رونالدو را به خدمت می‌گیرد.
تیم های ایران و عربستان که تا پیش از این به دلیل خصومت ها در زمین های بی طرف مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کردند در زمین های خود میزبان طرف مقابل می شوند و اکنون در جام باشگاه های آسیا النصر عربستان و پرسپولیس ایران در یک گروه قرار گرفته و به عنوان حسن مطلع روابط دو طرف پرسپولیس بعد از سال ها میزبان النصر می شود.

با آمدن تیم النصر به آیدان یک اتفاق خاص رخ می دهد . علاقمندان فوتبال در ایران برای دیدن چهره محبوبشان هم تهران را به هم می‌ریزند و هم فضای مجازی را.

در این بین اما آفریدگار مهربان مشغول چیدمان این پازل پیچیده برای خوشحال کردن یکی از بنده های عزیز خود است.

چه کسی فکر می‌کرد فاطمه دختر نوجوان معلول ایرانی روزی اینچنین در آغوش چهره محبوب خود از ته دل بخندد و بی شک بوسه رونالدو بر سر این دختر بی تکلف ترین و برآمده از عمق وجودش بود فارغ از قیل و قال های تبلیغاتی

و در آخر اینکه پیام قدردانی رونالدو از میهمان نوازی ایرانیان تمام این یکسال تلاش خبیثانه رسانه های ضد ایرانی برای مخدوش ساختن چهره ای آن را شست و برد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار