شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
باید بدانیم که این انقلاب امانتی در دست ما بوده که باید آن را به صاحب اصلی آن که همان حضرت ولیعصر(عج) است برسانیم.
شوشان: يكصد و نود و سومين كتابخانه ي عمومي استان خوزستان، افتتاح شد. مدير كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان در آئين افتتاح كتابخانه عمومي شهداي اسلام آباد در شهرستان انديكا گفت: در آستانه عيد غدير خم يكصد و نود و سومين كتابخانه ي عمومي استان خوزستان، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان، با حضور حضرت آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، مدير كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان، فرماندار انديكا و جمعي از مسولين استاني و شهرستاني كتابخانه عمومي شهداي اسلام آباد با مساحتي بالغ بر 272 متر مربع و با سرمايه گذ اري 200/3 ميليارد ريالي در روستاي اسلام آباد بخش آبژدان شهرستان انديكا افتتاح گرديد.

فرماندار انديكا: مهمترين كاركرد كتابخانه عمومي تامين اوقات فراغت است

در ابتداي اين مراسم،فرماندار شهرستان انديكا اظهار داشت: ما در طي شانزده ماه گذشته شاهد افتتاح 20 كتابخانه عمومي در سطح شهرستان هاي استان بوديم كه نشان از حجم عظيم كار توسط جناب آقاي منصوري و همكارانشان در نهاد كتابخانه ها مي باشد. فخاري مقدم در ادامه افزود:افتتاح اين كتابخانه در اين منطقه باعث ايجاد تحولات بسياري از جمله ارتقاء سطح فرهنگي،سياسي و اجتماعي مردم خواهد شد و يكي ديگر از مهمترين كاركردهاي آن مي تواند پركردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اين منطقه باشد.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان: اصالت و پويايي ويژگي بارز قوم بختياري است

در ادامه مديركل كتابخانه هاي عمومي استان در آئين افتتاح كتابخانه عمومي شهداي روستاي اسلام آباد انديكا گفت: اقوام خوزستاني با حفظ اصالت هاي خود؛ سازنده هويت خوزستاني در اين خطه از خاك پاك ميهن عزيزمان ايران هستند. وي ادامه داد: هويت تشخص و تمايز ايجاد مي كند و خوزستان به عنوان سرزميني كه با خون پاك عزيزترين جوانان اين مرز و بوم مطهر شده است، از يك پشتوانه هويت شيعي - ايراني عميقي برخوردار است. اين مزيت در كمتر استاني در كشور ديده مي شود.

لفته منصوري تصريح كرد: اصالت و پويايي در قوم بختياري مرهون دو عامل مهم است: اول بازوان سربرافراشته و ستبر زاگرس، بختياري را از انحراف فرهنگي و نژادي مصون كرده و دوم تحرك اجتماعي ناشي از ييلاق و قشلاق، اين ايل بزرگ را از انسداد فرهنگي حفظ نموده و پويايي فرهنگي آن را تضمين كرده است. بنابراين، پويايي فرهنگي منبع ارزشمندي براي ايجاد لايه هويت استاني از طريق ارتباطات ميان فرهنگي و تعامل اجتماعي با ديگر اقوام است. براي بازآفريني هويت خوزستاني مي توانيم از كتاب و كتابخانه به مثابه ميراث مشترك فرهنگي و علمي استفاده كنيم. در جامعه اي كه اينچنين ظرفيت و كنش اجتماعي و فرهنگي وجود دارد، نبايد و نشايد كه كتابخانه فقط قرائت خانه كتب درسي شود. اين رويكرد نيز كه كتابخانه را حداكثر مخزن ميراث مكتوب جامعه قلمداد كند، نمي تواند ما را به رشد و تعالي برساند.     

وي تأكيد كرد: برنامه هاي ساخت ، تجهيز و توسعه كتابخانه هاي عمومي استان در راستاي سند چشم انداز ايران در افق 1404 است كه مقرر كرده به ازاي  هر 100 نفر ايراني، بايد 35 نفر عضو كتابخانه هاي عمومي شوند و 8 متر مربع فضاي كتابخانه اي و 400 جلد كتاب داشته باشند، مي باشد. اين در حاليست كه ما با آرمان  چشم انداز در كل كشور فاصله داريم و بايد همت و پشتكار جمعي براي رسيدن به اهداف داشته باشيم.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان افزود: با افتتاح كتابخانه عمومي شهداي روستاي اسلام آباد بخش آبژدان شهرستان انديكا، سومين كتابخانه ي شهرستان انديكا و يكصد و نود و سومين كتابخانه ي عمومي استان خوزستان؛ آغاز بكار كرد. بدين ترتيب هر 17005 نفر انديكايي صاحب يك كتابخانه و هر 23763 نفر خوزستاني به يك كتابخانه دسترسي دارند .

لفته منصوري تصريح كرد: اين كتابخانه ي عمومي از محل اعتبارات تملك دارايي استان و توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و دويست ميليون ريال ساخته و تجهيز شده است.  اين كتابخانه با 272 متر مربع زير بنا داراي بخش مخزن با 1200 جلد كتاب، بخش مرجع، بخش كودك، بخش جستجوي كتاب با دو دستگاه رايانه ، بخش امانت و دو سالن مجزا با 56 صندلي براي خواهران و برادران مي باشد.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري: كتابهاي خودراحفظ كنيد ، كه در آينده به آنها نياز خواهيد داشت

در ادامه اين مراسم،حضرت آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ضمن تبريك دهه امامت و ولايت و عيد غدير،از حضور خود براي اولين بار در شهرستان انديكا ابراز خوشحالي كرد و اظهار داشت:براي اولين بار توفيق پيدا كرديم تا در اين شهرستان حضور پيدا كنيم و خوشحاليم كه براي يك هدف مقدس آمده ايم كه مايه خير و بركت براي يك منطقه ميباشد و در آينده تاثير عظيمي در فرهنگ،اخلاق و معنويت اين مردم ولايتمدار خواهد داشت.

ايشان در ادامه به تجليل از مديركل نهاد كتابخانه ها پرداخت و اظهار داشت:آقاي منصوري فردي فرهنگ دوست، كتاب دوست، نويسنده و عنصري فرهنگي و علمي هستند كه از قديم با روحانيت و نهادهاي انقلابي ارتباط تنگاتنگي داشتند و اين مايه افتخار است كه چنين فردي را در استان به عنوان مديركل نهاد كتابخانه ها داريم.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در ادامه ضمن دعوت از مردم شهرستان انديكا براي مطالعه كتاب به اهميت مطالعه و نياز امروز جهان شيعه به انسانهايي با سواد پرداخت و اظهار داشت: در روايات و احاديث اسلامي آمده است كه كتابهاي خودتان را حفظ كنيد و نگه داريد كه در آينده به آنها نياز پيدا مي كنيد.الان دشمنان اسلام،دشمنان عيد غدير در روستاهاي دوردست تبليغات مسمومي را عليه اسلام،انقلاب و مذهب تشيع به راه انداختند و همگي ماها بايد آماده مقابله با آنها باشيم و آمادگي علمي،فرهنگي،اخلاقي و معنوي را داشته باشيم تا اگر دشمن به اين منطقه آمد مايوس شود و متوجه شود كه مردم اينجا دوستدار انقلاب و دوستدار روحانيت هستند و همگي ماها بايد بدانيم كه اين انقلاب امانتي در دست ما مي باشد كه بايد آن را به صاحب اصلي آن كه همان حضرت وليعصر(عج) ميباشد برسانيم.

شايان ذكر است علاوه برافتتاح كتابخانه، يك باب مسجد قمر بني هاشم(ع) كه توسط خير روستاي اسلام آباد ساخته شده بود، توسط حضرت آيت الله شفيعي افتتاح و به بهره برداري رسيد.همچنين حضرت آيت الله شفيعي از سد و نيروگاه شهيد عباسپور و حوزه علميه امام رضا(ع) بازديد نموده و در بين كارشناسان نيروگاه و طلاب حوزه علميه سخنراني نمودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار