اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
شوشان ـ محمدسعید بهوندی :

هر چه ناله کردیم، بر سر زدیم، گلو پاره کردیم، پیامک زدیم، پیام ارسال نمودیم، به دفاتر نمایندگان رفته و زیارتشان کردیم، تماس گرفتیم، بینایی‌مان در اثر نوشتن کم شد، دیسک گردن گرفتیم، انگشتانمان در اثر کار با کلیدهای کیبرد موبایل بی‌رمق گردید، شانه‌ها و بازوهایمان از کار افتاد و چندین درد و مرض دیگر... عاقبت‌الامر همه متوجه شدیم که عملاً از نظر دولت سیزدهم و مجلس یازدهم؛ "گویا قانون‌نویسانی که نشستند و ماده‌ی 30 را در قانون برنامه‌ی ششم توسعه برای "رعایت عدالت در دریافت‌ها و رفع‌تبعیض‌ها" گنجاندند یا اصلاً چیزی بلد نبودند و یا هم به کلی از مصلحت اندیشی سر درنمی‌آوردند و لذا سعی بیهوده کاشتند و ذینفعان هم پس از آن تنها خستگی و ملال و اندوه درو نمودند. آری عزیزان! عاقبت رسیدیم به ایستگاه آغاز سفری تازه با برنامه‌ای دیگر بنام "برنامه‌ی هفتم"!

و اما در شش و نیم سالی که از برنامه‌ی ششم گذشت و در شش ماه دیگری هم که بسلامتی این برنامه با تصمیم مجلس و موافقت شورای مصلحت نظام، عمر بابرکتش تا پایان سال همچنان ادامه خواهد گذشت، جمعاً چند هزار نفر از بازنشستگان چشم‌انتظار متناسب‌سازی حقوق سر در نقاب خاک سرد کشیده و به دیار باقی شتافتند؟ جواب: نمی‌دانیم... و همچنین از آغاز برنامه‌ی هفتم تا پایان آن که معلوم نیست اضافه بر فرصت پنج‌ساله، مانند برنامه‌ی ششم، چه اندازه مشمول وقت اضافه‌ خواهد گردید و لابد دولت یا دولتها نیز مهلت زیادی دارند تا متناسب‌سازی را به درجه‌ی رفیع عملیات رهنمون سازند، باز جمعاً چند هزار نفر دیگر از بازنشستگان قرار است رحل اقامت در سرای ابدی برگزینند؟! جواب: باز هم نمی‌دانیم... لابد به کیفیت پمپاژ قلبشان و اعضا و جوارح دارای مشکلات عدیده‌شان و همچنین عملی شدن وعده‌ها بستگی خواهد داشت!

پس باید به 290 نفر بزرگوار نشسته بر کرسیهای سبز ساختمان بهارستان، تبریک جانانه‌ای بگوییم. چرا؟ چون نوبت به استیفای حق و حقوق قانونی ما بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی که رسید، عاقبت بنا دارند در این مسئله‌ی کاملاً حیاتی، برنامه‌ی ششم را به برنامه‌ی هفتم گره بزنند. و اما نکته‌ی بسیار مهم؛ می‌ماند در این برنامه‌ای که منتظر طرح در صحن علنی برای چکش‌کاری و تصویب و تبدیل به قانون است، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول، قرار خواهد شد در چه بازه‌ی زمانی توسط دولت به تحقق کامل برسد؟ و این برای ما بسیار حائز اهمیت خواهد بود. زیرا حداقل خواست ما بازنشستگان مشمول؛ انجام مقداری از آن در پیش از انتخابات اسفندماه، برای اثبات حسن نیت‌شان و مابقی آن نیز تماماً و منحصراً در سال اول برنامه، با پیش‌بینی اعتبار کامل در قانون بودجه‌ی سال 1403 می‌باشد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رحیم امیدی
|
Norway
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment مطالب بسیار آمزنده و راهکارها فوق العاده عملی ،اگر گوش شنوا و چشم بینایی باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار