اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
با توجه به مواهب خوبی که در خوزستان وجود دارد باید از این مواهب ارزشمند حداکثر استفاده را برای پیشرفت، اشتغال‌زایی و رونق تولید در خوزستان داشته باشیم.

محمد دهقان در حاشیه دیدار با جمعی از آزادگان دفاع ‌مقدس که در سالن جلسات حوزه استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به مواهب خوبی که در خوزستان وجود دارد باید از این مواهب ارزشمند حداکثر استفاده را برای پیشرفت، اشتغال‌زایی، افزایش و رونق تولید در خوزستان و بلکه حتی در خود کشور داشته باشیم. این نگاهی است که در دولت حاکم است و ما نیز بررسی‌ها را از نزدیک انجام داده‌ایم و بررسی‌ها را جمع‌بندی و به رییس جمهور ارایه خواهیم داد و اگر لازم باشد قانون را بازبینی خواهیم کرد تا وضعیتی بهتر از این در انتظار استان باشد.

 معاون رئیس جمهوری با بیان این‌که با ۲ هدف به استان خوزستان سفر کرده است، گفت: آنچه همکاران ما در خوزستان پیش‌بینی کرده بودند موضوع آموزش حقوق بود و این موضوع شامل آموزش حقوق به فرمانداران، مدیران، بخشداران و کارشناسان حقوقی است و در سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی در خصوص آموزش حقوق به مسوولان استان نیز توضیح داد: استادان حقوق برای آموزش‌ دادن قانون گفت‌وگو می‌کنند و به سوالات پاسخ می‌دهند تا حکمرانی براساس و مبتنی بر حقوق و قانون صورت بگیرد.

معاون حقوقی رییس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مسوولان این است که به قوانین اشراف و از مسوولیت خودآگاهی داشته باشند تا بتوانند خدمات بهتری به مردم ارایه دهند. بنابراین بخشی از این کار برای تقویت کار حقوقی است.

دهقان با اظهار این‌که یکی از دلایل حضور در استان خوزستان بررسی وضعیت منطقه آزاد اروند نیز بود، افزود: باید نقاط ضعف و ناهماهنگی‌ها از بین‌ برود و بستر بهتری برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

او با بیان این‌که اهداف مهم قانون برای منطقه آزاد اروند این است که مرکز سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات شود، گفت: روز گذشته از منطقه آزاد اروند بازدید داشتیم و مشکلات موجود در منطقه به ویژه در خصوص دسترسی مردم به خدمات ساحل اروند و ساحل کارون را بررسی کردیم و در آینده این اقدامات و بررسی‌ها را در تهران با رییس جمهور جمع‌بندی خواهیم کرد تا تصمیم دقیقی بگیرم و در مناطق آزاد به هدف اولیه تدوین شده در قانون برسیم.

وی با اشاره به نقاط جمعیتی و با بیان این‌که این موضوع با منطقه آزاد اروند پیوند خورده است، افزود: هرچند این موضوع مواهبی دارد ولی باعث شده ذهن و وقت مسوولان به جای این‌که صرف جذب سرمایه‌گذار و تامین زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری شود صرف امورات متنوع به نقاط جمعیتی شود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور ادامه داد: نتیجه هم این است، آن گونه که باید سرمایه‌گذار جذب منطقه نمی‌شود و بخشی از اراضی صرف تولید نشده و حتی برخی از اشکالات و ناهماهنگی‌های طبیعی و غیرطبیعی نخل‌ها و کشاورزی را دچار آسیب کرده‌اند. بنابراین نیازمند بازبینی دقیق هستیم.

دهقان با بیان این‌که دولت کنونی دولت تحول است، افزود: به وضعیت موجود نباید قناعت کنیم و به همین دلیل اشکالات را مطرح خواهیم کرد تا راه درست برای پیشرفت هر چه بیش‌تر منطقه آزاد اروند ایجاد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار