شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
مطلب زیر، مجدداً جهت یادآوری: یکی از سیصد و نود و دو مطلب اینجانب است که آنرا در 19 ماه پیش، خطاب به نمایندگان مجلس فعلی(دوره‌ی یازدهم) با عنوانِ: "همچنان به شما خواهم نوشت و خواهم نوشت...!" قلمی نمودم و خود خاطره‌ای فراوان تلخ است از آنچه در این مدت بر ما بازنشستگان خواهان متناسب‌سازی حقوق با شاغلین همترازمان گذشت، ولی چه گذشتنی...!!! خواهشمندم اینبار شما بازنشستگان مشمول هم، به امید تاثیرگذاری در تصمیمات هفته‌ی پیش رو و پس از آنِ مجلسیان، حداقل آنرا برای نمایندگان استانتان ارسال نمایید.
شوشان ـ محمدسعید بهوندی :

1) شما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از طرف ملت قانوناً و شرعاً وکالت دارید تا آنجا که برایتان مقدور است، همت و تدبیر بخرج داده و مشکلات مردم را برطرف نمایید، برای اجرای اقدامات دولت در جهت عمران و آبادانی و مدیریت کشور قانون وضع نموده و بر اجرای مطلوب آن نظارت دقیق و دائمی داشته باشید و همچنین به درد دل مردم در حد فرصت و تحمل گوش فرا داده و پاسخگوی پرسش‌هایشان باشید.

2) 6 میلیون بازنشسته با اهل و عیالشان که متجاوز از 20 میلیون نفر می‌باشند، جزئی از شریفترین موکلین شما هستند که سالهاست بر مبنای قانونی که مجلس به تصویب رسانده‌ است( ماده‌ی 30 قانون برنامه ششم توسعه)، در حد شاغلین همترازشان و نه بیشتر، با متانت و رعایت نظم و انصاف و پرهیز از هرگونه تنش و از راهها و روشهای کاملاً قانونی و عالمانه، به دنبال رسیدن به حق و حقوق خود هستند.

3) بازنشستگان مطالبه‌گر چه کسانی هستند؟! آنانی هستند که: الف؛ در حالیکه فوق العاده ویژه پرداخت میشود، امّا هزاران نفر آنها از آن محروم می‌گردند(بحمدالله قرار است طبق یکسان‌سازی از 27 درصد به 35 درصد نیز افزایش یابد). ب؛ در رتبه‌بندی فرهنگیان نیز بخش زیادی از آنان تعمداً فراموش می‌شوند. ج؛ حق مناطق جنگی به مشمولین‌شان داده نمی‌شود. د؛ هزاران نفر از آنان که پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس‌اند، از ارتقاء یک مقطع تحصیلی به رزمندگان مشمول باز می‌مانند؛ دستشان از هرگونه مزایا و رفاهیات در حد شاغلین کوتاه است. ط؛ بیمه و نظام سلامتشان در حالیکه بیشتر از همه دچار مشکلات جسمی هستند، از کیفیت مطلوب برخوردار نیست. ظ؛ از شان و منزلت کافی مانند؛ تمامی بازنشستگان کشورهای توسعه یافته‌ی دنیا که در این مرحله از زندگی از آرامش خیال بالایی بهره‌مندند، برخوردار نیستند و.‌‌.‌.!

4) بازنشستگان شریف و صبور و صاحب حق، خودتان را قاضی قرار می‌دهند؛ اگر به شما وکلایشان نگویند، پس با چه کسی این خواسته‌های منطقی و قانونی را درمیان بگذارند؟! اینجانب بعنوان یکی از همین بازنشستگان، تاکنون بیش از 25 مطلب در این خصوص نوشته و در نهایت احترام و ادب برایتان ارسال نمودم و مطمئن باشید؛ "تا یک روز مانده به انتخابات آینده مجلس دوره‌ی دوازدهم" و رسیدن به حق و حقوق قانونی، همچنان برایتان خواهم نوشت، حتی اگر هیچ واکنشی از جانب شما دریافت ننمایم. مطمئناً این مطالب همه سندی گویا و قوی بر مطالبه‌گری قانونی و منصفانه‌ی ما بازنشستگان می‌باشند.

5) در پایان خوب است بدانید؛ عمر نمایندگی بسیار کوتاه است و خرم آنکس که برای عمل به تکلیف قانونی و شرعی و خشنودی الهی، لبخند رضایت بر لبان پیشکسوتان سالخورده‌ای بنشاند که پس از 30 سال خدمت صادقانه به مملکت، جوانی و سرزندگی داده و پیری و دهها مشکل جسمی ستانده‌اند. خدایا تو شاهد باش که من و امثال من، نه یکبار بلکه بارها نوشتیم و نوشتیم و نوشتیم و مطالبه نمودیم...!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار