اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
شوشان ـ دکتر کریم طالقانی :

در رصدفضای مجازی، سپهرسیاسی جهان و اخبار مرتبط با انچه درغزه اتفاق می افتد. تحلیلگران و سیاستمداران اظهارنظرهای مختلفی  ازمنظر متفاوت داشته اند.
آنچه نگارنده از زاویه ای دیگربه آن می نگرد بیان یک واقعیت است که جهان متوجه آن شد. که واقعیتی انکارناپذیراست. اگر همین یک دستآورد به تنهایی باشد،  تفسیری جز شکست  اسرائیل و پیروزی حماس نخواهدداشت.پیش ازاین اسرائیل بابهره ازتریبونهای مختلف،رسانه های اجاره ای،فضای مجازی وزروزوروتزویر تلاش میکردازخودکشوری قدرتمندبا ژنرال هایی کارازموده وشجاع ،گنبدی آهنین ونفوذناپذیروسیستم امنیتی پیچیده وپیشرفته معرفی نماید  و افکارعمومی جهان نیزاین فریب راباورکرده بودند، تا اینکه هیبت،عظمت و هیمنه این رژیم با حماسه طوفان الاقصی درهم پیچیده شد. این درحالیست که رژیم تابن مصلح وبظاهرقدرتمندبلافاصله دست نیازبه امریکا واذنابش درازکرد و باواردکردن نیرو و سلاح آبروی ژنرال های خود را برد و انان را سرافکنده کرد.

اماحماس که جهان تصویری جز پرتاب سنگ از انان نداردبه یک باره با اتکا به خدا،ایمان و وحدت جوانانش چنان به خودکفایی رسید که مهمترین و سری ترین عملیات را برعلیه ارسرائیل انجام دادند.
اوج این عظمت زمانی است که ایت اله خامنه ای چند روز پس از۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی به صراحت بیان کردند،این کار توسط خود فلسطینی ها انجام شد و  سیدحسن نصرالله نیز چنین تاکید مشابهی داشت، لذا همین یک دستآوردکه افکار عمومی جهان رامتوجه دو حقیقت آشکار مبنی بر پوشالی بودن قدرت اسرائیل و شجاعت حماس است.
 
بعنوان یک دستآوردبزرگ و مهم حماسه طوفان الاقصی میت وان ارزیابی کرد.
هرچندناامن شدن اسرائیل وفرار مغزها و سرمایداران از ان نیزمی توانددستاوردی دیگربیان کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار