اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
نقش اتاق بازرگانی در توسعه استان
شوشان ـ غلامرضا نورآبادی :

همانطور که قبلا گفته شد"کوشش در راه شناسایی بازار کالاهای صادراتی و تشویق و کمک به موسسات مربوطه" و "ایجاد هماهنگی بین فعالین مرتبط " از وظایف اتاق است.
۱-در طول این سالهاکه سپری شد توسط صنعتگران تلاش شد اتاق لیستی از اقلام مورد نیاز صادراتی و تولید کنندگان که توان تامین آنرا دارند شناسایی و اعلام نماید که تاکنون صرفا نسبت به راه اندازی یک سایت ناقص و بروز رسانی نشده از نام شرکت‌ها و محصولاتشان اقدام شده ولی هیچ اطلاعاتی در خصوص نیازمندیهای بازارهای هدف ،کالاهای الویت دار ، راه های ارتباطی و بسته های تسهیلی یا تشویقی  به متقاضی نمیدهد.اگر اطلاعاتی در خصوص بازار های هدف در اثر دید و بازدید مسئولان اتاق بدست آمده در دسترس عموم نیست !
در جهت ایجاد هماهنگی  بین بازرگانان و تولیدکنندگان که از وظایف ذاتی اتاق است که منجر به تحول و یا توسعه یا حتی جهت گیری بشود ،دیده نمی‌شود.
۲-در راستای دستیابی به اهداف صادراتی ،نیاز به ضرورت تاسیس یک شرکت مدیریت صادرات به اتاق و استاندار قبلی پیشنهاد داده شد که با استقبال استاندار وقت روبرو شد  ولی نتیجه چندین جلسه در اتاق و استانداری و در نهایت عدم توجه به نظرات فعالین ، اعلام یکمرتبه و بدون زمینه قبلی یک طرح جامع در حد سازمان تجارت جهانی بود که یک کشور قدرتمند اقتصادی برای اجرای آن نیاز بود(سنگ بزرگ علامت نزدن بود) و لذا آنهم به بوته فراموشی سپرده شد تا صادرات استان نظامند نشود.
۳-طرح پیشنهادی صحیح استاندار محترم در بدو انتصابشان و پیگیری مدیر کل محترم امور اقتصادی استانداری مبنی بر ایجاد و توسعه خوشه های تولیدی و خدماتی در این راستا نیز قابل بررسی است که بدون توجه به شرکت مدیریت صادرات استانی ، قابلیت اجرا یی نخواهد داشت و از طرف دیگر صرف اتکا به مدیران دولتی خودش نقطه ضعف اساسی دیدگاه مسئولان است که در جای خودش قابل بررسی است. جلساتی که در این خصوص در استانداری و سایر ادارات متولی برگزار می‌شود بدون توجه به این اصل کلیدی "شرکت مدیریت صادرات استانی "و" عدم حضور موثر انجمن ها و فعالین صنعت "بی حاصل خواهد بود.
۴-یکی دیگر از معضلات صادراتی ناهماهنگی و عدم شناخت ترخیص کاران و بطور مشخص فعالین در مرزها از امکانات تولیدی استان است .بارها درخواست و تلاش شد که جهت این فعالین تورهای بازدید از صنایع تولیدی استان توسط اتاق بازرگانی برگزار شود که متاسفانه اجرایی نشد.پیشنهاد می‌شود در این خصوص تدبیر جدی اندیشیده شود و این تهدید فعالین مرزی به فرصت تبدیل شود.
توضیح:مطالب ارائه شده بر اساس اطلاعات جمع آوری شده است و اتاق میتواند نسبت به اصلاح اقدام نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار