اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
ما بچه‌های خوزستان اعم از؛
شوشان ـ محمدسعید بهوندی :

در حین بررسی برنامه‌ی هفتم در صحن علنی این روزهای مجلس که معمولاً هر برنامه‌ی پنج‌ساله از بابت اینکه بزرگترین و مهمترین نقشه‌ی راه توسعه‌ی همه جانبه کشور محسوب می‌شود، به مذاکرات نمایندگان مجلس برای تصویب مواد یا رد یا اصلاح آنها و یا پیشنهادات  گوش می‌نمایم. در حین اعلام نظرات موافق و مخالف، معمولاً آنان سعی می‌کنند؛ ضمن اعلام نظر پیرامون ماده یا پیشنهاد مربوطه، گریزی هم به مشکلات، معضلات و پروژه‌های توسعه‌ای نیمه‌تمام و محتاج اعتبار در استان و حوزه‌ی انتخابیه خود زده و از ریاست مجلس نیز با تاکید فراوان بخواهند تا در این خصوص از شهرستان و استان آنان حمایت و پشتیبانی بیشتر و جدی‌تری نماید و ای چه بسا همین درخواست‌ها و اعلام مسائل است که منجر به قدمی افزونتر در راه توسعه و عمران و آبادانی در استانشان می‌گردد!.

بارها در حین گوش دادن به این مذاکرات با خودم و نه کس دیگری!!! با اندوه مکرر زمزمه کرده‌ام که؛ پس جایگاه هیجده نماینده‌ی استان بزرگ و تاثیرگذار استان ما در این مذاکرات و در بحث توسعه‌ی کشور، مخصوصاً منابع خدادادی بی‌نظیری که از آن برخورداریم و همچنین پروژه‌های عظیم استان در صنایع؛ نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، بنادر، حتی کشاوری و... که می‌بایست از قبلِ آنها در رونق کسب و کار و از آن مهمتر اشتغال‌رایی جوانان ماهر و تحصیلکردمان در هر خانه برخوردار باشیم، واقعاً کجاست؟! چرا در حین این مذاکرات که نشان‌دهنده‌ی بلوغ علمی، مهارتی و حتی ظرافتی نمایندگان است، کمتر از تحرک و تلاش نمایندگان استانمان می‌شنویم؟!

حتی در همین موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول که اتفاقاً استان ما یکی از پرجمعیت‌ترین بازنشستگان کشوری و لشکری و همچنین تامین اجتماعی، وظیفه‌بگیران می‌باشد، چرا نباید هیجده نماینده‌ی استان بزرگ و با اهمیت خوزستان، همواره در راس خبرها، تحلیل‌ها و تلاش‌ها برای رسیدن به این حق‌الناس کاملاً قانونی بازنشستگان باشند؟! ما حتی در پیگیری مسئله‌ی مهم متناسب‌سازی حقوق، متاسفانه از کوچکترین استانها‌ی کشور هم عقب‌تر بودیم و متاسفانه‌تر نیز در بحث فوق‌العاده مناطق جنگی و ایثارگران، بجای راهبری و پیشقراول بودن، شوربختانه بازهم دنباله رو دیگر استانهای شش گانه در این حق قانونی بودیم! آیا این درد کمی خواهد بود و به کجاها این غم بزرگ و عمیق را که شوربختانه هر دوره هم تکرار می‌شود، منتقل نماییم؟! این مطلب سیصد و نود و هفتم را شما هم حتماً برای نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ارسال نمایید، تا بلکه در این چند ماه باقیمانده و حداقل در تلاش برای تصویب مطلوب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صحن علنی و در این هفته شاهد تحرکی موثر در مجمع نمایندگان استان خوزستان باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار