شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
نقش اتاق بازرگانی در توسعه استان
شوشان ـ غلامرضا نورآبادی :

 از دیگر وظایف اتاق تشکیل اتحادیه های وارداتی صادراتی و عضویت تشکل‌ها در اتاق است.
لازم است به اطلاع برسد فقط ۴ یا ۵ تشکل در اتاق عضویت دارند که البته اکثرا به علت حضور مسئول مربوطه در هیئت نمایندگان اتاق میباشد.تاکنون در مقاطعی از تشکل‌ها در جلسات دعوت بعمل می آمده که خروجی آن فقط عکس یادگاری و تکمیل رزومه مسئولان مربوطه بود.تعداد و نوع مسائل اجرایی طرح شده در شورای گفتگو و میزان اجرایی شدنشان آنرا اثبات میکند.
این مورد نشانگر عدم نیاز و اعتقاد به خرد جمعی در اتاق است که شاید برایشان شنیدن صداهای متفاوت مقبول نیست که البته آنهم نشات گرفته از سیاست کلی حاکمیت است، که این خواست را عمومی نمیکند.
بهر صورت در اتاقی مثل تهران بیش از ۵۰ تشکل عضویت دارند و شورای مشورتی تشکل ها توسط خود تشکلها انتخاب شده و دفتری در اتاق در اختیار آنان است .این شورا دارای آیین نامه اجرایی است و بعنوان بازوی فکری اتاق عمل می‌کند .تشویق،حمایت و عضویت صنعتگران بعنوان اولین قدم می‌تواند چاره ساز باشد.
اتاق هایی هم مثل اصفهان و قم تمرکز بالایی در امر تشکیل کمیته های صادراتی داشته وبا ایجاد پیوندهایی با رایزنان بازرگانی بخوبی کار می‌کنند و همین امر توانسته نقش صادراتی آنها را پررنگ تر کند.
مرکز پژوهش و تحقیقات اتاق های گوناگون سایر استانها نیز وظیفه بس خطیر بر عهده داشته و خوراک لازم جهت اتخاذ سیاست مسئولان اتاق ومسئولان استانی و کشوری تهیه و منتشر می نماید.
جای تشکلها و مرکز پژوهش در اتاق اهواز بسیار خالی است .چرا؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار