اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
شوشان ـ  محمد آرمند :

با سلام و تقدیم بالاترین دعای رحمت و مغفرت برای شهدای غزه و مقاومت، تحلیلی که خدمتتان عرض میکنم تحلیل سیاسی شخصی برگرفته از سفر رئیس جمهور ایران به جده عربستان و دیدار با محمد بن سلمان میباشد.
به نظرم نباید از تصاویر جمعی سران در کنفرانس ها ویا از خروجی نشست ها و قطعنامه آن قضاوت کرد.لذا در دنیای سیاست قضاوت در اتهام به خیانت سران عرب قضاوت عجولانه ای است، زیرا از افکار و نظریات درون افراد اطلاع نداریم ابتدا شرایط حاکم برکشورهای عربی را اول باید درک کرد. روز گذشته نتانیاهو نخست وزیر منفور اسرائیل، سران کشورهای عربی را باتهدید بر سرنگونی خطاب کرد که بایدبه حمایت از اسرائیل ادامه بدهید. مسلما تهدید نتانیاهو بدون دلیل و علت نمیتواند باشد موضع تهدید آمیز نخست وزیر رژیم غاصب، درست بعد از دیدار رئیسی با بن سلمان ظاهر شده است. در جده بغیر ازکنفرانس تشریفاتی که رسانه ها مفصل از تمام سخنرانیها، فیلم و عکس برای مخابره به جهان سنگ تمام گذاشته اند ولی اظهارات در دیدارهای شخصی بین سران عرب با رئیس جمهور ایران، سهم خبری برای رسانه ها را قیچی کرده اند. اما میتوان آن قسمت سانسور و قیچی شده را در دیدار با سران، از واکنش نتانیاهو سر در آورد.امروز رسانه های عربستان جزئیاتی از ضرورت وحدت بین جمهوری اسلامی بعلت مشترکات فراوان با کشور عربستان باید تجدید نظر کنیم.زمینه سازی رسانه ها برای پذیرش جمهوری اسلامی کاملا در در این تحلیل ها مشهوداست.
در تصور اکثر مردم بلاخص کشور ایران سران کشورهای عرب خیانتکار و مخالف آرمان فلسطین هستند. صحبتهای تهدید آمیز نتانیاهو علیه سران عرب همان صحبتهای ترامپ رئیس جمهور قبلی بوده است که سران عرب بدون حمایت امریکا سقوط خواهند کرد. اگر از دیدگاه سیاست بخواهیم وضعیت کشورهای عربی را تعریف کنیم این است که این کشورهای در اصل مستعمره امریکا هستند یعنی استقلال فقط در سرزمین دارند وهیچ استقلال در انرژی، تکنولوژی، نظامی و مالی در حد قراردادهای کلان را ندارند و این چهارمقوله مطلقا در دست امریکا است،در اصل صحبت تهدید ترامپ ونتانیاهو دور این مقوله ها میباشد.
نظر نگارنده: دیدار محمد بن سلمان با رئیسی تحت پوشش کنفرانس سران اسلام یک فرصت
برای گفتگو برای نقشه راه خاورمیانه بوده است. بنده فقط در این حد اشاره کنم که تمایل شدید سران عرب برای جایگزینی جمهوری اسلامی رابصورت آشکارعلنی کرده اندوبهترین شرایط را که از سیطره امریکا خلاصی یابند در حال حاضر بوجود آمده است.
نتیجه: دستاورد سفر رئیس جمهور ایران به عربستان  در دیدارهای پشت پرده نوید آینده روشن وبرای همیشه به اختلافات ودرگیری و جنگ و خونریزی پایان خواهددادزیرا که غزه خونبارترین جنگ درطول تاریخ کره زمین را در نتیجه سیاست های امریکا تحمل کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار