اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
شوشان ـ میثم فروغی نیا :

سالهاست که مردم خوزستان با آلاینده های مختلفی دست وپنجه نرم می کنند که آلودگی هوا مهمترین آنهاست که به صورت مستقیم با سلامت شهروندان در ارتباط است. هوایی که ازهمه طرف آلودگی درآن موج می زند؛ازنفت گرفته تا دوده های فولاد خوزستان و آلودگی آتش زدن باقی مانده های نیشکر و سوزاندن زباله ها در سایت صفیره اهواز که بوی بسیارنامطبوعی را روانه مرکز استان وشهرهای اطراف می کند. به شکلی که بوی بد آن متاسفانه درخانه ها  و حتی لباس ها وبینی شهروندان نهادینه شده است؛اما تا به امروز از سوی متولیان بهداشت و محیط زیست استان تنها چیزی که شنیدیم شعار و اظهار نگرانی بوده است و حرکت روبه بهبودی در رابطه با موضوع مشاهده نشده است.
آلایندگی شرکت فولادخوزستان و دوده  حاصل از تولیدات کارخانه به سمت محله های اطراف مانند فاز دو پاداد ،کوی مهدیس ،کوی ایثار وباهنر روانه می شود.
فلرهای حاصل از سوختن مشعل های گاز که بیش ازنیم قرن است که روشن هستند هم ازطرف دیگر لطافت بهاری (به طنز) را نصیب مردم میکند.
بقیه داستان هم از نظر آلایندگی های دیگر مشخص است ؛اماکسی به کسی نیست.فقط مدیران متولی این آلاینده ها دراین سالها کتمان حقایق کردند ؛ولی نمی دانند هیچ چیزی از چشم های شهروندان ورسانه ها پنهان نمی ماند.
اما با وجود اینکه آلودگی هوا در خوزستان از برخی استان‌هایی که مدارس خود را تعطیل کرده اند بیشتر است ولی دانش آموزان خوزستانی دیروزمانند روزهای آلوده قبل  و در اوج آلایندگی هوا برسرکلاس درس حاضر شدند.
هوای خوزستان دراین سالها آن چنان نامطبوع شده که بارندگی ها  هم نمی تواند آن را طراوت بدهد  . دیروز هوای اهواز و شهرهای اطراف آن در وضعیت ناسالم بودند ولی با وجود این آلودگی، تصمیمی از سوی مسؤولان مربوطه در خصوص تعطیلی مدارس وحتی ادارات اتخاذ نشد و دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور پیدا کردند.
این در حالی است که برای نمونه صبح دیروز هوای اهواز از مراکز استان‌هایی که مدارس را غیر حضوری کرده‌اند بیشتر بود ولی خبری از کارگروه لودگی هوای استان نشد و به نظر می‌رسد تصمیمات در استان‌ خوزستان تابع دستورات از بالا بوده واختیار تصمیم گیری دراستان بسیارکم است و این موضوع برای مردم بسیار سوال برانگیز شده است که چگونه فرزندان ما با وجود این هوای آلوده به مدرس می‌روند ولی در استان‌های دیگر به راحتی مدارس را تعطیل می‌کنند.
این در حالی است که این شرایط برای اولین بار نیست که رخ داده و در روزهای دیگر نیز با وجود اینکه هوای اهواز آلوده‌تر از سایر استان‌ها بوده است در اهواز خبری از تعطیلی نبوده ولی در برخی استان‌ها، مدارس غیر حضوری شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار