اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
صدرنشینی خوزستانی‌ها در لیگ برتر واترپلو
هفته چهارم سی‌وسومین دوره لیگ برتر واترپلو کشور با برتری خانگی و صدرنشینی تیم‌های خوزستانی به پایان رسید.
شوشان ـ حسین دلیر :

صبح روز جمعه در هفته چهارم لیگ برتر واترپلو، دو تیم پالایش نفت آبادان و دانشگاه آزاد اسلامی در رده سنی زیر 20 سال در استخر جهان‌آرا خرمشهر مقابل یکدیگر به آب زدند که تیم دانشگاه آزاد به دومین پیروزی خود در این رده سنی دست یافت. در پایان نتیجه این دیدار ۲۰ بر ۱۱ به سود دانشگاه آزاد رقم خورد. جوانان واترپلو آبادان با واگذاری این دیدار خانگی، صدرنشینی در هفته‌ی سوم را با رده‌ی چهارم در پایان هفته‌ی چهارم عوض کردند. با استراحت آبادانی‌ها در هفته‌ی پنجم، همین جایگاه سوم از سوی تیم‌های شهید نوفلاح و نیروی زمینی ارتش تهدید می‌شود.

عصر جمعه در حساس‌ترین دیدار رده بزرگسال (عمومی) لیگ برتر واترپلو، استخر جهان‌آرا در خرمشهر میزبان دو تیم نفت آبادان و دانشگاه آزاد اسلامی بود. این رقابت جذاب در پایان وقت‌های قانونی با نتیجه ۱۴ بر ۱۴ به‌تساوی رسید و ضربات پنالتی، برنده این بازی را مشخص کرد. در پنالتی، پالایش نفت موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ میهمان خود را شکست دهد و از این بازی حساس دو امتیاز دشت کند. تقابل این دو تیم در مجموع ۱۸ بر ۱۶ به سود نفتی‌ها رقم خورد تا آبادانی‌ها با این نتیجه، جایگاه دومی را حفظ کنند.

در دیگر دیدار این روز، رعد پدافند در رده سنی زیر 20 سال در استخر 9 دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی پذیرای نیروی زمینی ارتش بود. رویارویی این دو تیم با نتیجه 12 بر 4 به سود رعد پدافند به پایان رسید. همچنین در رده بزرگسالان این دو تیم مقابل هم به آب زدند که پدافندی‌ها در یک بازی یک‌طرفه با نتیجه 36 بر یک موفق شدند نیروی زمینی ارتش را از پیش رو بردارند تا با یک رتبه صعود در جایگاه سوم رده‌بندی قرار گیرند. تیم نفت و گاز گچساران این هفته از رقابت‌ها در استراحت به سر می‌برد و همین باعث از دست رفتن جایگاه سومی نماینده کهگیلویه و بویراحمد در جدول رده‌بندی شد.

روز پنج‌شنبه نیز هفته چهارم لیگ برتر واترپلو و مسابقات لیگ زیر 20 سال با تقابل دو تیم نفت و گاز امیدیه و شهید نوفلاح تهران در استخر ولایت امیدیه آغاز شد. در این رویارویی تیم میزبان توانست با نتیجه ۱۳ بر ۹ مقابل میهمان تهرانی خود به پیروزی دست یابد. تقابل این دو تیم در رده بزرگسالان نیز با نتیجه 24 بر 5 به سود نفت و گاز امیدیه پایان یافت تا شاگردان حمید قدسی با ۱۲ امتیاز همچنان در مکان نخست جدول باقی بمانند.

در پی این نتایج، تیم نفت و گاز امیدیه با 12 امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ برتر واترپلو بزرگسالان تا پایان هفته چهارم ادامه داد و پالایش نفت آبادان با 8 امتیاز و رعد پدافند با 6 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بر پایه برنامه اعلامی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در هفته پنجم دور رفت لیگ برتر واترپلو، جمعه 24 آذرماه دو تیم نفت و گاز گچساران و امیدیه در استخر آزادی گچساران به مصاف یکدیگر می‌روند. رعد پدافند در استخر بین‌المللی 9 دی تهران، میزبان دانشگاه آزاد اسلامی است و نیروی زمینی ارتش مقابل شهید نوفلاح به آب می‌زند. قرعه‌ی استراحت در هفته‌ی پنجم به نام پالایش نفت آبادان خورده است و همین وقفه بر جایگاه آبادانی‌ها در پایان هفته‌ی پنجم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

پالایش نفت آبادان امتیازهای مهمی را با شکست خارج از خانه در هفته سوم و کشیده شدن مسابقه به ضربات پنالتی در هفته چهارم مقابل رعد پدافند و دانشگاه آزاد از دست دادند تا فاصله‌شان با صدرنشین به ۴ امتیاز برسد. رعد پدافند و نفت و گاز گچساران با 6 و 5 امتیاز، اصلی‌ترین تعقیب‌کنندگان تیم‌های خوزستانی در دور رفت لیگ برتر به شمار می‌روند.

جهان‌آرا خرمشهر، ولایت امیدیه، آزادی گچساران و 9 دی تهران؛ چهار استخر برگزاری رقابت‌های لیگ برتر سی‌وسوم واترپلو هستند. ۷ تیم پالایش نفت آبادان؛ نفت و گاز امیدیه؛ نفت و گاز گچساران؛ دانشگاه آزاد اسلامی؛ نیروی زمینی ارتش؛ رعد پدافند و شهید نوفلاح تهران، تیم‌های لیگ برتر واترپلو باشگاه‌های کشور در دو رده سنی زیر ۲۰ سال و بزرگسال هستند. قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر واترپلو به تیم استخر شهید نوفلاح تهران رسید.

جمعه اول دی‌ماه با میزبانی نفت و گاز امیدیه از پالایش نفت آبادان، پرونده هفت هفته رقابت‌های لیگ برتر واترپلو در دور رفت بسته می‌شود و پس از 42 رقابت؛ تیم‌ها خود را برای دور برگشت آماده می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار