شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
شوشان ـ سید سجاد جلویانی :

در سال ۹۴ ، در پی تهدیدات دولت اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ، و اینکه  که امنیت آن برای ۲۵ سال آینده تصمین شده است . آیت الله خامنه ای جواب داد:
کشور اسرائیل در ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت و همواره در مناسبت های ملی و دینی و دیدار با رهبران جهادی فلسطین آنرا بیان و تاکید کرده است . یعنی در سال ۱۴۱۹ شمسی  شاهد سقوط نظام سیاسی اسرائیل و صهیونیسم در کشور اشغال شده فلسطین خواهیم بود .
پیرامون این وعده با تاکید چند نظریه وجود دارد :
جهاد فلسطین و محور مقاومت مبنای پیروزی و شکست نظامی در یک جنگ فرسایشی علیه اسرائیل خواهند بود . تقابل نظامی ایران و اسرائیل به وقوع خواهد پیوست و سرانجام آن شکست و نابودی رژیم اشغالگر اسرائیل خواهد بود .

تحولات سیاسی درون کشور اسرائیل و سهم خواهی یهودیان به نژاد های گوناگون و فساد عمیق در ساختار سیاسی، نظامی ،اقتصادی ، رهبران و صاحبان قدرت در آن کشور ، ایجاد بحران و شکاف عمیق و سرانجام نابودی ساختار سیاسی و فروپاشی دولت و جامعه یهود در اسرائیل خواهد گردید .دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در فرصت زمانی این ۲۵ سال به تدریج از حمایت استراتژیک از دولت اسرائیل دور خواهند شد و اولویت اول آنها دیگر موجودیت این رژیم نخواهد بود و دریک طرح و ساخت سیاسی جدید با اعراب خاورمیانه هماهنگ خواهند شد و این رژیم که فاقد کارایی سیاسی  و حمایت استراتژیک  می گردد سقوط خواهد کرد  و جای خود را به دولت جدید عربی آمریکایی خواهد داد . این مدل شبیه آنچه در آفریقای جنوبی روی داده است نظر دارد .یا اینکه در اثر چالش میان یهودیان ابراهیمی و دیگر یهودیان اروپایی و آسیایی و آفریقایی و.. اسرائیل دچار جنگ داخلی خواهد شد و زمینه سقوط سیاسی آن فراهم خواهد گردید . در کل باید  منتظر ماند و دید روزگار چه پیش خواهد آورد .



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار