شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:
به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین روز درگذشت خادم الحسین، مرحوم کربلایی امیرقلی رضایی میرقائد مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم و برخی از مقامات و مسئولان در گلزار چهاربیشه مسجدسلیمان برگزار شد.
شوشان ـ  به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین روز درگذشت خادم الحسین، مرحوم کربلایی امیرقلی رضایی میرقائد مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم و برخی از مقامات و مسئولان در گلزار چهاربیشه مسجدسلیمان برگزار شد.

 در این مراسم آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن پرداختند.

وی با تسلیت ایام فاطمیه گفت: تربیت شده های خانه زهرا دنیا را تکان دادند،تربیت حضرت فاطمه خود برترین سیاست بود، ظلم ناپذیری و در کنار مظلوم بودن از شاخصه های  زهرای اطهر بود.

 وی در بخشی دیگری از سخنانشان با اشاره به حضور خود در مراسم چهلمین روز این فقید سعید افزود:همیشه گفته ام مسجدسلیمان شهر اولین ها است. این سرزمین افتخارش است که در روزهای مبادای ایران و اسلام قامت برافراشته و فرزندانش مدافعان حریم ولایت بوده و هستد.

 آیت الله فرحانی ایل بختیاری را در هم آمیخته با محبت ولایت امیرالمومنین (ع) دانستند و گفتند اولین تودهنی را سردار بزرگوار بی بی مریم بختیاری بر دهان شاه زد، این بانو که خود ره رو راه حضرت زهرا س بود همواره با ظلم مقابله میکرده و تربیت شیرعلیمردان خان هم از همین راه میسر گشت که فرزند او سردار افتخار آفرین ایران اسلامی باشد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اوایل جنگ کار به درستی پیش نمی‌رفت و عده ای درست تکلیف را انجام نمی‌دادند گفت:از زمانی که حضرت امام سکان‌داری سپاه جهان اسلام را به فرمانده  مجاهدان  فی سبیل الله حاج محسن رضایی سپردند و ایشان با فراخواندن جوانان این مرز و بوم هشت سال جنگ را فرماندهی کردند و بعد هم فتح الفتوح ها آغاز شد که افتخارش برای شما لرها و مردم مسجدسلیمان است که در  شهرتان اینچنین شخصیت های تاریخ ساز پرورش پیدا کرده اند.

  لازم به ذکر است در این مراسم جمعی از فعالان فرهنگی به ایراد سخن و  مداحان و قاریان به ذکر مصیبت و تلاوت قرآن پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار