اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
شوشان ـ لفته منصوری :
 
علم پدیده‌ای جهانی است که به مرزهای ژئوپلیتیکی محدود نمی‌شود. دنبال کردن علم انگیزه و شور و شوق می‌خواهد. دانشمندان شهروندان جهانی‌اند. توانایی جوامع علمی برای فراتر رفتن از مرزهای ترسیمی ملیت‌ها و جغرافیا در سطح جهانی شناخته شده است. فردا یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ملاثانی این شهر کوچک، پربها و فرهنگی، شاهد یک رخداد علمی فرهنگی و ورزشی بزرگی در عرصه دیپلماسی علمی و قدرت نرم بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دانشگاه بصره با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران و دکتر جمال فیاضی ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دکتر حیدر خزعل السنیسل و ۵۵ نفر هیئت همراه شامل استادان و دانشجویان دانشگاه بصره خواهد بود.
بهره‌گیری از دیپلماسی علمی در راستای تأمین منافع ملی بر مبنای رویکردهای مختلفی همچون رویکردهای اقتصادی، بازار سازی، کسب درآمد، گسترش حوزه نفوذ، وجهه سازی و کسب پرستیژ بین‌المللی، افزایش امنیت، تولید و انتشار دانش و بسیج منابع صورت می‌گیرد.
این رخداد مهم علمی، فرهنگی و ورزشی برای نخستین بار در طول عمر هفتادساله‌ی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با این سطح و برنامه‌هایی شامل آیین افتتاحیه، سخنرانی‌های علمی استادان دو دانشگاه، نمایشگاه خط و هنرهای تجسمی و مسابقه‌های والیبال و بسکتبال بین دانشجویان دو دانشگاه به مدت یک هفته در ملاثانی بر پا می‌شود.

ای ملاثانی! شادباش و دیر زی[۱]


[۱] - با بردن عذر و اعتذار به پیشگاه رودکی بزرگ که مصرع اول بیت چهارم «شعر ای بخارا! شادباش و دیر زی» از قطعه‌ی «بوی جوی مولیان آید همی» را دست‌کاری کردم تا اهالی عزیز ملاثانی چون نصر بن احمد سامانی به شخصیت فرهیخته و ارجمند استاد دکتر جمال فیاضی ریاست دانشگاه شهرشان افتخار کنند که این رخداد بزرگ علمی، فرهنگی و ورزشی را به دنبال چندین رخداد علمی و ملی دیگر در سال جاری ایجاد کرد و البته این رویداد مرهون موکب اربعین حسینی امسال بود که هر دو دانشگاه در یک موکب کار فرهنگی کردند و پس از اتمام مراسم با همدیگر وارد بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان شدند. درود خدا بر دکتر جمال فیاضی و معاونان و استادان دانشگاه پر ارج و بهای شهر ملاثان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار