اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
شوشان ـ  هوشنگ نوبخت :

برای چندمین بار از شبکه خبر شاهد تاکید و اصرار رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت مبنی بر بررسی و حذف مدیران پروازی در استان ها بودیم.
جایی که منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور طبق ارائه گزارشی از گلایه و شکایت بسیاری هموطنان بابت وجود و حضور مدیران غیربومی و پروازی در راس مدیریت خیلی از ظرفیت ها در نقاط مختلف کشور اشاره داشت.
بی شک، استان خوزستان به دلایلی که همه می دانیم از جمله غریب نوازی، تنش های درون قومیتی ، عدم کادرسازی و بی توجهی به نخبگان استان، پایتخت و بهشت مدیران غیربومی و پروازی در کشور است.
با یک رصد ساده در اینترنت می توان زادگاه و ماهیت غیر خوزستانی ده ها و صدها مدیر سطح یک و سطح دو در راس ظرفیت های مهم و بزرگ صنعتی استان و بسیاری ادارات کل را جستجو کرد.
مدیرانی که هیچ وابستگی و تعلق خاطری به این استان ندارند و حاضر نیستند حتی در بهتزین امکانات، خانواده هایشان را به این سرزمین غنی ولی فقیر بیاورند.
تاکید رئیس جمهور بر این است که این مدیران باید در اولین فرصت برکنار و به استان خود برگردند و بارها نیز در سخنرانی های استانی خود این وعده را به مردم داده اند و البته به نکته ای هم اشاره کرده اند که این مورد در صورتی ایراد ندارد که برای آن جایگاه، هیچ تخصص یا شخصی در آن استان توان مدیریت نداشته باشد این در حالی است که خوزستان، گنجینه استعدادها و یکی از ظرفیت های غنی کشور در حوزه نیروی انسانی است.
متاسفانه طی این سال ها برخی افراد در استان که تعدادشان به بیست نفر هم نمی رسد و خیلی ها نیز آن ها را می شناسند با ایجاد حساسیت های کاذب قومی و برچسب های ناخوشایند سیاسی اجازه رشد و ایجاد بستر واگذاری مدیریت به جوانان و فرزندان بختیاری، عرب و دیگر اقوام خوزستانی را نمی دهند و مسیر را به گونه ای فراهم می کنند که حاکمیت از مدیران غیربومی و پروازی در راس ظرفیت های استان بهره ببرد و جالب اینجاست که به محض این اتفاق، سکوت رضایت پیشه می گیرند و سپس خودشان را به مدیران غیر خوزستانی نزدیک و تحمیل می کنند تا به مقاصد شوم خود برسند.
این بحث در حالی جالب تر می شود که مخاطبان اصلی من در راس امور استان که باید این دستور رئیس جمهور را اجرایی و یا دنبال کنند، خودشان غیر بومی و گاه پروازی اند و جالب تر این که حضور این هموطنان عزیز ماحصل تصمیم رئیس جمهور و برخی وزرای ایشان است.

همان گونه که رئیس محترم دولت سیزدهم ، علیه عملکرد خودش و برخی وزیرانش دستور صادر کرده و خواهان رسیدگی به مدیران پروازی در استان ها شده ، من هم تاکید می کنم ، همکاران عزیز رسانه ای ام این مطلب و یادداشت  را منتشر نکنند و اگر این کار را انجام دادند، توصیه می کنم پس از انتشار آن را بررسی و سپس حذف کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار