شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
یک محقق آبادانی، که سال‌هاست در زمینه الگوریتم نگارشی سوره مبارکه کوثر فعالیت می‌کند در اقدامی نوآورانه از هوش مصنوعی گوگل (bard)، هوش مصنوعی مایکروسافت (copilot) و چت بات GPT می‌خواهد که متنی مانند سوره کوثر با چند ویژگی که وی برای آنها تعریف می‌کند بنویسند، اما هیچ یک موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند.
«خشایار قوام‌پور» در این خصوص ابراز داشت که تنها از چند ویژگی ساده الگوریتم نگارشی سوره کوثر استفاده کرده است و تقریباً اکثر چت بات های (Chatbots) معروف که قادر به نگارش متن و حتی کتاب هستند را آزموده است، اما هیچ یک موفق به نگارش متنی مانند سوره کوثر که کوچکترین سوره قرآن است نشده‌اند.
وی در ادامه افزود: ساخت چت بات کار بسیار خلاقانه‌ای است و شخصاً از طرفداران هوش مصنوعی هستم و همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از آن هستم و توانایی آنها در زمینه نگارش متن مانندBard  تحسین برانگیز است؛ چت‌بات‌ها پدیده‌ای رو به گسترش هستند و بالطبع کم و کاستی‌هایی در حال حاضر دارند، اما تصور می‌کنم الگوریتمی که در نگارش سوره مبارکه کوثر به کار رفته است، ضمن زیبایی و هیجان انگیز بودن، می‌تواند در پیشرفت ربات‌هایی مانند بارد، کوپایلوت و... برای نگارش متن‌های پیچیده مفید باشد.
این محقق تصریح کرد: به منظور توانمندسازی چت بات‌ها جهت نگارش متن‌های پیچیده و ایجاد تحول در امر نگارش، پیشنهاد می‌کنم از الگوریتم نگارشی سوره کوثر هم استفاده بشود و هم چنین با دعوت جهانی از نخبگان و مشاهیر نویسندگی و ایجاد یک رقابت سالم و سازنده به منظور توانمندسازی هر چه بیشتر چت بات‌ها برای امر نگارش، با استفاده از الگوریتم سوره کوثر و آشنایی ایشان و عموم نویسندگان در سراسر دنیا با این ویژگی سوره مبارکه کوثر اقدام شود. اینجانب برای ارائه الگوریتم نگارشی سوره کوثر آماده هر گونه همکاری هستم. البته این نکته را لازم به ذکر می‌دانم که این که خداوند متعال چه الگوریتمی برای نگارش سوره‌های مبارکه قرآن کریم دارد، فراتر از درک بشر است اما خداوند متعال بارها در قرآن کریم از نوع بشر خواسته است که در این قرآن تدبر و تأمل کنند و بالطبع هر کس بنا بر ذائقه و علاقه خود، با تحقیق و کاوش در نحوه نگارش سوره‌های قرآن می‌تواند الگوریتم‌هایی را کشف کند و آن چه اینجانب به عنوان الگوریتم نگارشی سوره مبارکه کوثر از آن یاد می‌کنم بر حسب روش تحقیق خودم بوده است و شخصی دیگر به طور قطع الگوریتم دیگری را کشف می‌نماید زیرا دریای دانش نهفته در قرآن کریم بسیار وسیع‌تر از آن است که تصور می‌کنیم...
خشایار قوام‌پور محقق و نویسنده، کتاب‌هایی مانند: «آنالیز عددی سوره مبارکه کوثر»، «اعدادی که محمد (ص) آورد»، «آن چه یک افسر ایمنی باید بداند» دارد و عناوینی دیگر در زمینه داستان و هم چنین نجوم از جمله کارهای وی هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار