شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
در دولت "افکار اَبکار" تحقق عملی شعارِ سال همانند سیاست‌های کلی لازم‌الاجرا می‌شود
جوان‌ترین نامزد ریاست جمهوری با اشاره به نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری گفت: در دولت "افکار اَبکار" تحقق عملی شعارِ سال که براساس مقتضیات زمان توسط رهبر انقلاب انتخاب می‌شود، همانند سیاست‌های کلی لازم‌الاجرا خواهد شد.
سید مجتبی محفوظی، افزود: با توجه به اصل ۵۷ قانون اساسی که قوای سه‌گانه زیر نظر ولایت مطلقه فقیه باید انجام وظیفه کنند، وقتی رهبر انقلاب مسأله‌ای را به‌عنوان شعار سال مطرح می‌کنند درواقع راهبرد و سیاست کلی آن سال هم بیان می‌شود و ضرورت دارد لازم‌الاجرا بودن این سیاست تعیین و ابلاغ شده، توسط قوه مجریه عملیاتی شود.
وی اذعان کرد: چنانچه روشن است، شعار سال فقط شعار نیست، شعار سال درواقع بیان راهبردها و اهدافی است مانند سیاست‌های کلی، که لازم‌الاجرا برای همه قوای سه‌گانه است و در این میان وظیفه قوه مجریه به‌عنوان‌ مجری سیاست‌ها باید چه در اجرا و چه در نظارت قابل اندازه‌گیری باشد.
این کاندیدای ریاست جمهوری، پیگیری "لازم‌الاجرا" بودن تحقق شعار سالیانه رهبر انقلاب را در راستای برنامه‌های دولت خود دانست و گفت: بنده با شعار دولت افکار  ابکار به میدان آمده‌ام؛ افکار جمع فکر و ابکار جمع بکر است؛ لذا تحقق راهبرد لازم الاجرا بودن تحقق شعار سال رهبری انقلاب به مثابه سیاست‌های کلی نظام، در این راستا تعریف و دارای بُعد عملیاتی است.
محفوظی که سابقه ریاست فراکسیون فرهنگ عمومی به عنوان فراگیرترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی با ۲۲۳ نماینده عضو را در کارنامه دارد، معتقد است هیچ برنامه‌ای حتی راهبردهای کلان اقتصادی بدون پیوست فرهنگی و در بُعد ترویج‌گرایانه بدون فرهنگ‌سازی، اَبتر است.
محفوظی که با ۴۰سال سن جوان‌ترین نامزد ریاست‌جمهوری به شمار می‌آید، همچنین گریزی به اقدامات علمی خود به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری از رهگذر اهرم‌های نظارتی پارلمان در دوره نمایندگی مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: رونق تولید و دانش‌بنیان محوری، از تاکیدات رهبر انقلاب بوده و است، لذا با هدف افزایش فرصت اشتغال و با هم‌افزایی "وزیر خارجه شهید" دکتر حسین امیرعبداللهیان، در پیشنهادی از سوی فراکسیون فرهنگ عمومی و عطف به تذکر و ارجاع به مستندات قانونی، سن استخدام وزارت خارجه "در فراخوان منتشره  آزمون جذب ۱۴۰۲ وزارت‌خارجه پس از ۱۱سال" را از حداکثر سن ۲۸ تا ۳۲ سال به ۴۰ تا ۴۵ سال تغییر دادیم و این مهم موجبات تَمهید فرصت اشتغال بسیاری از جوانان دهه‌یِ شصت تا هشتاد فراهم آورد.
این نامزد ریاست جمهوری، اضافه کرد: در همین راستا، در قامت نماینده مجلس طی نامه‌ای رسمی از اهتمام و التزام به قانون پس از تذکر و مکاتبه مجلس توسط وزیر خارجه شهید دکتر امیرعبداللهیان تقدیر و خواستارِ الگوبرداری از این سیره توسط دیگر دولت‌مردان شدم.
محفوظی، پیگیری عملیاتی و تا حصول نتیجه مطالبه مقام معظم رهبری در پیام تبریک و تسلیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی که "هرآنچه یاد شهید عزیز ما را زنده نگه دارد چشم‌نواز و دل‌نواز است" توسط فراکسیون تحت ریاست خود را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سوی فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس«پیشنهاد ثبت ۳۰ آبان(پایان داعش) در تقویم رسمی کشور بنام روز قهرمان ملی» به پاس مجاهدت‌های سه‌دهه‌ای شهید سلیمانی است به شورای فرهنگ عمومی کشور تقدیم گردید که با هم‌افزایی مجلس و دولت در نهایت پس از تصویب اولیه در آن شورا و تایید قطعی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ابلاغ و عملیاتی شد.
گفتنی است، «رئیس‌جمهور شهید» آیت‌الله رئیسی، در حاشیه حضور در مجلس برای تقدیم لایحه بودجه سنواتی، شفاهاً و لساناً طی سخنانی کوتاه از این پیشنهاد انقلابی و پیگیری تا حصول نتیجه توسط محفوظی ابراز تشکر و محشوریت با شهدا را برای این نماینده انقلابی مسألت كرد.
این نماینده سابق مجلس در فراز دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که امروز در کشور بن‌بست نداریم و اگر اینگونه القا شده، نوعی ناامیدی‌پراکنی است، افزود: هرجا «مدیریت واحد و متحد» در کنار «حمایت مردم» بوده، موفق عمل کرده‌ایم و موفقیت‌های دفاعی میهن اسلامی که عملیات «‌عده صادق» نِمود آن بود، مصداقی برای نبود بن‌بست علیرغم تحریم‌های تحمیلی بیرونی و در عین حال کارشکنی‌های برخی ناامیدان در داخل است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار