شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
شوشان ـ محمد دورقی :

پاسخ به شبهه ها و تخریب هایی که نامنصفانه در  فضای مجازی و حقیقی در مورد دکتر پزشکیان مطرح می شود ضرورت انکار ناپذیر این روزهاست .متاسفانه جناح مدعی اصولگرایی و اخلاق به هیچ‌محرمات و خط قرمزی چه اخلاقی و چه حرفه ای پایبند نیست و حد و مرز تخریبش آنجاست که قریحه و استعداد و توانایی فکری اش در خلق محتوای تخریبی بیشتر ناتوان شود. در ذیل بشکل سریالی به برخی از این شبهه های غیر اخلاقی و غیر حرفه ای می پردازم.

۱-  آقای پزشکیان قصد گران کردن بنزین را دارد و  قیمت این محصول ضروری را به  لیتری ۲۵ هزار تومان می رساند.

در پاسخ  به این شبهه ی  رذیلانه باید عنوان کنیم که تصمیمی در این حد که می تواند بر زندگی میلیون ها نفر از اجتماع تاثیر مخرب مستقیم بگذارد تصمیمی قائم به فرد نیست. از طرفی کسی که  مرکز ثقل برنامه هایش  و اهتمام درجه اولش در طول سالیان گذشته  مردم  بوده اند و هیچگاه از ایستادن در کنار مردم حتی در بحرانی ترین روزها دریغ ننموده هرگز دست به اقدامی که به ضرر مردم باشد نخواهد زد.این ادعا با بررسی سوابق شرافتمندانه ی این شخص سلیم النفس و شجاع و موضع گیری های صریحش درباره منافع مردم کاملا قابل راستی آزمایی ست.کسی که تصمیماتش را با در نظر گرفتن منافع ذینفعان اصلی، یعنی مردم، اتخاذ می کند و در همه حال عدل و انصاف و مروت در مورد آنها را نصب العین قرار می دهد یقینا حاضر نخواهد شد که دست به اقدامی بر خلاف مصالح عموم مردم بزند. دلیل عمده ی این ادعا این است که این شخص مجذوب و مقهور قدرت نیست و عدل و انصاف در تعامل با مردم را از نهج روشن مولای موحدین علی علیه السلام اقتباس نموده است.

 ۲- آقای پزشکیان برنامه ندارد و کلی گویی می کند. 

در پاسخ به این ادعا عرض می کنم که برخلاف ادعای مطرح شده، آقای دکتر پزشکیان با تشخیص کاملا کارشناسانه، علت العلل عقب ماندگی کشور  را  حاکمیت ناشایستگان و نامدیران می داند، و برای آن برنامه دارد. اینکه این برنامه در طول مناظره تبیین نشد و جزنگرانه به  آن پرداخته نشد دلیل دارد.‌ اولا آقای دکتر پزشکیان همانطور که همه ملاحظه کردند استراتژی پرهیز از جدل مستهلک کننده و بی حاصل را در دستور کار قرار داده بود و  ثانیا فضای مناظره فضای پردازش میکرویی و جز نگرانه نبود و در آن مقطع اشاره  ایشان به بکار گیری متخصصان بدون توجه به گرایش سیاسی آنها برای پیشبرد توسعه کشور، کاملا ایفای غرض می کرد.
در توضیح این رویکرد کارگشا اضافه کنم که اتخاذ بهترین رویه یا best practice در انجام کارها یکی از مهم ترین اقدامات مدیریتی در مدیریت کلان هست که در آن متخصصان هر حوزه ای بهترین رویه ممکن برای انجام امورات آن حوزه را پیدا می کنند و آن رویه را اجرایی می کنند.

در مورد کلی گویی جناب پزشکیان باید عرض کنم که علاوه بر تنگنایی و ضیق وقت مناظره ها یک نکنه فرهنگی هم قابل ذکر است:
فرهنگ مردم عزیز و سرافراز آذربایجان فرهنگ عملگرایی ست نه لفاظی و بازی با کلمات و اصطلاحات بدون بستر عملی و فاقد ارزش عملیاتی.یکی از رازهای بزرگ عمران و آبادانی کاملا متمایز آن دیار هم حاکمیت همین فرهنگ متعالی ست.در استراتژی و رویکرد پزشکیان عمل بر لفظ ارجحیت دارد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار