شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
استان نیازمند استانداری قوی و رزومه دار
شوشان ـ مریم مقدمی اصل :

بعد از روی کار آمدن دولت وفاق ملی مسعود پزشکیان  ؛ بازار گمانه زنی ها در خصوص  گزینه های احتمالی استانداری خوزستان  داغ شده است .

مرسوم است پس از تغییر دولت  ها  به تبع آن وزرای جدید مشغول بکار می شوند و از این رو  مهم ترین وزارتخانه ای که استان ها را به خود درگیر می سازد وزارت کشور  است که در  انتخاب استانداران در این حوزه نقشش کلیدی و بسیار مهم و حائز اهمیت است .

از آنجا که استانداران به عنوان عالی ترین مقام اداری و اجرای یک استان و نماینده دولت در استان ها بمثابه یک رئیس جمهور محسوب  و جایگاه ویژه ای در استان ها دارند ، انتخاب فردی برای این منصب مهم و کلیدی  در استان های حساس و مهمی مثل خوزستان دارای اهمیت ویژه‌ای می باشد.

 خوزستان یک استان مهم و کلیدی در ایران و به نوعی خود یک کشور است که از این رو موضوع انتصاب استانداری شاخص و رزومه دار و به معنای واقعی « استاندار » برای این استان بیش از پیش مهم و کلیدی است.

خوزستان با وجود بهره مندی از سرمایه های غنی طبیعی و ثروت های خدادادی و منابع انسانی غنی  ، شرایط خاص مرزی، جغرافیایی، فرهنگی و قومیتی در جنوب ایران  دارای مشکلاتی تاریخی است که استان را با همه سرمایه ها و داشته اش در میان استان های بهره مند متناسب با داشته هایش قرار نداده است .

فارغ از اینکه چه  نام هایی  گزینه استانداری خوزستان هستند  و احتمالا  اشخاصی  این روزها و چه بسا هفته های آتی برای این مسند مطرح و مورد حمایت قرار می گیرند اما برای خوزستان باید  استاندار ویژه با اختیارات ویژه باید   انتخاب شود  که  عقب ماندگی های تاریخی، مشکلات و چالش های پیش رو را مدیریت کرده و   باید بتواند  با اندوخته ای از تجربه، دانش، علم مدیریتی و حتی در حد ویژگی های شخصیتی فردی توانمند و متعهد و از همه مهم تر پاکدست، توانمند ، متخصص، کاردان و آشنا با شرایط خاص استان و با مشی " اقتصادی و توسعه ای" چه بسا فراقومیتی  با مولفه مهم بومی بودن  با در نظر گرفتن همه نقاط ضعف و قوت خوزستان  ،بدور از هر گونه حاشیه کمک کند تا مدیرانی توانمند با وی همراه شده و عمر مدیریتی ۴ ساله دولت وفاق ملی  را در این استان  موفق آمیز سپری نموده و کارنامه ای درخشان از خود به یادگار بگذارد.

در چنین شرایطی پرواضح است که استانداری خوزستان محلی برای  تجربه، آموزش، زمان آزمون و خطا و رزومه سازی برای اشخاص نیست و استاندار آینده باید بتواند بخشی از مشکلات پیش رو را مرتفع نموده و در این شرایط ؛ جریان های سیاسی، نمایندگان مردم در مجلس، ستادهای انتخاباتی، فعالان اجتماعی و همه اشخاص درگیر به وزارت کشور و دولت کمک کنند تا شخصی برای این استان انتخاب شود که با خاستگاه بومی   بتواند باری از مشکلات موجود استان برداشته و در مسیر  رضایت عمومی مردم گام برداشته  و استان را  به جایگاه واقعی خود برساند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار