شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
اعضای جوان 19 ساله ماهشهری که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح يك‌شنبه در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند پیوند داده شد.
اعضای جوان 19 ساله ماهشهری که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح يك‌شنبه در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

 به گزارش شوشان، دکتر امین بحرینی، فوق تخصص پیوند کلیه و کبد و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز توضيح داد: خانواده این جوان 19ساله که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، طی یک عمل خداپسندانه با اهدای اعضای بدن وی موافقت کردند و کلیه‌های وی در همین بیمارستان به دو بیمار کلیوی دیالیزی پیوند خواهند شد.

 وی افزود: کبد این بیمار برای پیوند به بیمارستان شهید نمازی شیراز ارسال شده است.

 بحرینی گفت: همان‌طور که همه می‌دانند شخصی که دچار مرگ مغزی می‌شود به هیچ عنوان امکان برگشتی برای وی متصور نیست و هر چند که در آن شرایط گرفتن چنین تصمیمی بسیار سخت است، ولي اعضای خانواده چنین بيماري می‌توانند با این عمل خداپسندانه، جان دیگر بیماران نیازمند را نجات دهند.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با تاکید بر این که با تلاش‌ها و تمهیدات صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد انجام اعمال پیوند کبد و ریه در استان خواهیم بود ادامه داد: بسیاری از اعضای یک بیمار مرگ مغزی را می‌توان اهدا کرد ولی این مساله نیازمند یک تیم مجرب از متخصصان پیوند قلب، کبد، ریه و... است.

 بحرینی عنوان كرد: به عنوان مثال برای پیوند قلب چون زمان نگهداری قلب بسیار کوتاه است در نتیجه نمی‌توانیم آن را به شهر دیگر منتقل کنیم با این وجود، هرچند امکانات در محل فراهم است ولی نیاز است که متخصصین قلب خوزستاني نيز در این قضیه وارد شده دوره‌های لازم را آموزش ببینند.

این فوق تخصص پیوند گفت: این عمل پیوند، هشتمین اهدای عضو در سال جاری بوده است در حالی که در سال 91 با وجود حدود 220 مرگ مغزی در خوزستان تنها 4 اهدای عضو داشته‌ایم که این امر ضرورت اطلاع‌رسانی را در بین آحاد جامعه نشان می‌دهد و امیدوارم با تلاش و کوشش رسانه‌های دیداری و شنیداری بیش از پیش در این مسیر قدم برداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار