شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
شوشان: صبح دیروز و براثر نیش عقرب دختربچه دو ساله اندیکایی ساکن روستای کوشک شهرستان اندیکا بعلت نبود پزشک و کمبود امکانات دارویی جان خود را از دست داد.

سایت اندیکانیوز در این زمینه نوشت: خواهر این دختر دو ساله ماجرا را بدین گونه تعریف می کند:
ساعت دو شب با فریاد خواهرم از خواب بلند شدیم و متوجه شدیم عقربی سیاهرنگ خواهر کوچکم را نیش زده است که بلافاصله همراه با مادرم او را به درمانگاه سدشهید عباسپور که در نزدیکی خانه مان می باشد بردیم ولی متاسفانه هیچ پزشکی در درمانگاه نبود و تماس های مکرر تنها پرستار موجود در درمانگاه نیز نتوانست دکتر درمانگاه را که در شهرک کوشک در حال استراحت بود و تنها چند صدمتر با درمانگاه فاصله داشت را به درمانگاه بکشاند.

وی با گریه ادامه می دهد و می گوید: پرستار پس از مشاهده نگرانی های من و مادرم، آمپولی به خواهرم تزریق کرد و پس از آن یک آمپول دیگر روی دستش تست کرد که حالش بدتر شد که مجبور شدیم ببریمش جلو آبسردکن و دست و صورتش رو بشوئیم ولی یکدفعه بدنش سرد شد و روی شکمش نیز قرمز شد که به پرستار این موضوع رو گفتیم ولی او جواب داد که مشکلی نیست و بخاطر اینکه محکم او را گرفتید روی شکمش قرمز شده است.

وی ادامه می دهد : حتی پرستار از ما نخواست که او را به شهرستان مسجدسلیمان جهت مداوا بیشتر منتقل کنیم و در مقابل درخواست ما برای انتقال او به شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت که اگر ماشین شخصی دارید میتوانید او را منتقل کنید.
خواهرم بعد از پنج دقیقه از حال رفت و ما گمان کردیم که بیهوش شده اشت و از آنجایی که نزدیکترین پایگاه اورژانس به این درمانگاه نزدیک به 20 کیلومتر فاصله دارد  ما نمیتوانستیم منتظر بمونیم بنابراین سوار ماشین شخصی شدیم که تنها پس از چند دقیقه متوجه شدیم "معصومه کوچک و معصوم"جان به جان آفرین تسلیم شد.

اما اینکه چرا این پرستار از سرم ضد عقرب استفاده نکرد؟ چرا پس از تماس های متعدد، دکتر در محل کار خود حاضر نشد؟آمپول دوم چه بود که به تعبیر خواهر مرحومه باعث بدشدن حال "معصومه معصوم" شد؟اینکه چرا درمانگاهی که جمعیت تحت پوشش آن بالغ بر ده هزار نفر میباشد نباید در نزدیکی خود اورژانس و آمبولانس داشته باشد؟سوالاتی هستند که شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا باید به آن پاسخ دهد.

آنچه که جالب است این است که این اتفاق یعنی "مرگ یک فرد براثر نیش عقرب" مختص به این مورد نمی باشد و طی سالهای اخیر مردم اندیکا به دفعات شاهد آن بودند و واکنش مسئولین نیز در قبال آن تنها وعده و حرف های زیبا با رسانه ها بوده است و مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان هنوز پابرجاست و جان "معصومه های معصوم" همچنان گرفته میشود.
برچسب ها: مرگ ، اندیکا ، نیش عقرب
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار