شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
شوشان: رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش گفت: 81 گردشگر خارجی در سفر به ایران از آثار باستانی شوش دیدن کردند.
رضا چنانی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گردشگران که از کشورهای آلمان ، فرانسه ، استرالیا ، اتریش و ایتالیا بودند در قالب چند کاروان طی امروز و روز گذشته از مناطق باستانی و جاذبه های دیدنی و تاریخی شوش دیدن کردند.

وی گفت:گردشگران مزبور از گنجینه های میراث فرهنگی شوش باغ موزه، آثار تاریخی آپادانا، کاخ داریوش ، معبد چغازنبیل ،شهر شاهی،شهر پانزدهم، قلعه شوش و مقبره نبی دانیال (ع) دیدن و با توضیح راهنمایان با ویژگی های تاریخی این منطقه آشنا شدند.

وی از دیدار این گردشگران از معبد جهانی چغازنبیل خبر داد و افزود: پرستشگاه چغازنبیل که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده یکی از آثار باستانی مورد توجه جهانگردان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن ایران است که گروه های جهانگرد از سراسر جهان برای دیدن این اثر جهانی به شوش سفر می کنند.

شهر باستانی شوش یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

در نیمه نخست امسال دو هزار گردشگر از 30 کشور جهان برای دیدار از آثار باستانی شوش به این شهرستان سفر کردند.

شهر شوش با وجود آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از جمله شهرهای باستانی است که در تمام ایام سال پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان می باشد.

با آغاز فصل پاییز و کاهش دما در استان خوزستان سفر جهانگردان خارجی به شهرستان شوش و دیدار از آثار باستانی منحصر بفرد این منطقه افزایش یافته است.ک/3

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار