زمین شهر اهواز پس از گود کردن به آب میرسد و این موضوع مشکل مترو اهواز را دو چندان میکند اما با اقدامات خوبی که در این خصوص انجام گرفته، این مشکل برطرف شده است.
شوشان: مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان گفت: در پروژه قطار شهری موضوع تخلیه سریع مسافران یکی از مهمترین اقدامات پدافند غیرعامل است که باید به خوبی اجرا شود.
علی اصغر قوچانی در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری اهواز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه قطار شهری نسبت به جان انسانها مهمترین سرمایه کشور محسوب میشود ضرورت دارد که اقدامات پدافندی به خوبی در این پروژه لحاظ شود.
وی بیان کرد: راه اندازی مترو به دلیل اهمیت جابه جایی یکی از مهمترین پروژههای کشور لحاظ میشود و مترو اهواز با توجه به موقعیت فیزیکی شهر جزو معدود متروهایی است که دارای شرایط خاصی است.
مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان با بیان اینکه مطالعات پدافندی از همان ابتدا به خوبی در پروژه قطار شهری اهواز صورت گرفته است افزود: همچنین الزامات پدافندی به خوبی در اجرای این پروژه مد نظر گرفته شده است.
وی افزود: در پروژه قطار شهری موضوع تخلیه سریع مسافران یکی از مهمترین اقدامات پدافند غیرعامل است که باید به خوبی اجرا شود.
قوچانی ادامه داد: همچنین خروجیهای اضطراری متعدد برای احتمال خطرات باید در تونلها ایجاد شود که در بازدیدی به عمل آمده این موضوع به خوبی رعایت شده بود.
وی با بیان اینکه تونلهای مترو اهواز در آب غوطه ور هستند افزود: زمین شهر اهواز پس از گود کردن به آب میرسد و این موضوع مشکل مترو اهواز را دو چندان میکند اما با اقدامات خوبی که در این خصوص انجام گرفته، این مشکل برطرف شده است.
مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه مترو اهواز در بخشی باید از زیر رودخانه کارون عبور کند این امکان وجود دارد که دیوارههای مترو که در عمق آب هستند با مشکل مواجه شوند و این موضوع خطرات بسیاری را به دنبال دارد لذا نقش اقدامات پدافندی در این پروژه به مراتب بالا است.
وی افزود: اگر چه راه اندازی مونو ریل (مترو هوایی) با سرعت بهتری انجام میشود و برای شهر اهواز بهتر است اما محاسن مترو زیرزمینی به مراتب بیشتر و میتوان به عنوان یک پروژه چندمنظوره از آن استفاده کرد.