شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
نهاوندیان با بیان این‌که الگوی رشد و توسعه اقتصادی کشور، الگوی رشد درون‌زای برون‌نگر است، گفت: در این الگو تکیه بر سرمایه ملی و کمک به شکوفا شدن خلاقیت درونی و تعامل سازنده با جهان خارج مدنظر است.
به گزارش شوشان به نقل از الف ، رییس دفتر رییس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز امور حقوقی، بین‌المللی، ریاست‌جمهوری و معاونت هماهنگی و پیگیری‌های نهاد ریاست‌جمهوری که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان این‌که باید اقتصاد مقاومتی در دستور کار باشد و با تکیه بر تولید ملی بتوانیم وابستگی اقتصادی کشور به نفت را کم کنیم، اظهار کرد: باید قدرت مقاومت اقتصادی در مقابل تکان‌های برون‌زا را کم کنیم و تعامل با جهان خارج را افزایش دهیم که این دو مکمل هم هستند.

وی با بیان این‌که رشد، مستلزم قدرشناسی از گذشته و توقف نکردن در گذشته است، توضیح داد: باید تلاش‌هایی که انجام شده است را بدانیم و از آنها تقدیر کنیم و البته از کاستی‌ها درس بگیریم چون لازمه رشد پویا و مستمر این است که مرتبا فردای بهتر از امروز را برای خود ترسیم کنیم و درس بزرگ مراسم تودیع و معارفه، تقدیر از تلاش‌های گذشته و طراحی آینده، بهتر از دیروز است.

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به تقارن دو تودیع و معارفه امروز در مرکز امور حقوقی، بین‌المللی و معاونت هماهنگی و پیگیری، گفت: این تقارن را که تصادفا اتفاق افتاده است به فال نیک می‌گیریم برای تاکید بر مفهوم اساسی حرکت رو به رشد کشور. نهاوندیان با اشاره به این‌که آسیب‌ها در اقتصاد پیش از آنکه ناشی از تحریم‌های خارجی باشد به دلیل کاستی‌هایی است که در سیاست‌های تقویت تولید ملی با آن مواجه بوده‌ایم، گفت: چرا باید در کشور بعد از سه دهه تا این اندازه به واردات کالاهای اساسی اتکا داشته باشیم که این حاصل تحریم‌های خارجی نیست، بلکه به این خاطر است که به موقع برای اقتصاد مقاومتی طراحی نکرده‌ایم و آن را به مرحله اجرا نرسانده‌ایم.

وی با بیان این‌که باید لازمه‌های رشد مستمر تولید ملی را فراهم کرد و در مقابل تحمیل محدودیت و انزوا از سوی بدخواهان ایران مقاومت کنیم، تصریح کرد: راه‌های توسعه روابط را باید بگشاییم که این دو مسیر مکمل هم هستند نه جانشین یکدیگر. رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به این‌که مرکز امور حقوقی بین‌المللی در شرایط فعلی نقش بسیار مهمی دارد که وظیفه آن دنبال کردن پرونده ۳۰ ساله الجزایر نیست، افزود: این مرکز باید از حقوق کشور در سطح کلان حراست کند و باید برای حضور حقوقی قوی در عرصه بین‌الملل طراحی کند.

نهاوندیان تاکید کرد: لازمه تعامل سازنده با جهان این است که در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد، دیپلماسی رسمی، مناسبات فرهنگی و حضور حقوقی بین‌المللی شرایط خود را تقویت کنیم که در این راستا از زحمات آقای جعفرزاده و دیگران تقدیر می‌کنم و به آقای محبی خیرمقدم می‌گویم که مسئولیت مرکز امور حقوقی بین‌المللی را به شایستگی بر عهده می‌گیرند که سابقه علمی و تجارب عملی ایشان ما را امیدوار می‌کند که در دوره آینده خدمات این مرکز بتواند به دوره درخشان‌تری تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست‌جمهوری گفت: رشد درون‌زا یعنی استعدادهای استانی را بشناسیم و وسایلی فراهم کنیم برای رشد درون‌زای استان‌ها و حیف است اسم این برنامه‌ها را سفرهای استانی بگذاریم چون استان‌ها با یک سفر یا چند سفر شکوفا نمی‌شوند و اسم این برنامه را باید برنامه پایش و پویش استان‌ها بگذاریم.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید برای پویایی درونی استان‌ها برنامه‌ریزی کنیم افزود: وظیفه جدید معاونت هماهنگی و پیگیری، برنامه‌ریزی برای پویایی درونی استان‌هاست، چون استان‌های مختلف احکام مختلفی برای توسعه درون‌زا نیاز دارند. نهاوندیان با اشاره به این‌که زحمات زیادی در معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست‌جمهوری کشیده شده است و از تلاش‌های آقای دادخواه و دیگر عزیزان تقدیر می‌کنیم، افزود: امیدواریم با حضور آقای علی احمدی با کوله‌بار ارزشمندی از تجربه که این مسئولیت را بر عهده گرفتند شاهد روزهای شکوفاتری در این حوزه باشیم.

وی در پایان به تمام کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری توصیه کرد و گفت: ‌همه ما در هر جایگاهی وظیفه داریم در کمک به هم‌افزایی مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری تلاش کنیم چون ما یک مجموعه واحد هستیم و وظیفه اصلی‌مان تسهیل خدمت‌رسانی به منتخب مردم است. رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: از مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته باید یک پیام همگرایی، هماهنگی و افزایش مستمر بازده خارج شود و در این راستا حرکت خوبی در جهت استفاده از تجارب گذشته شروع شده است که باید همه در این زمینه کمک کنند و نظرات خود را ارائه دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار