شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
برخوردهای سلیقه ای مدیران مدارس
مسئله دیگر ، سلیقه ای برخورد کردن مدیران با این قضیه است چرا که در بعضی از مدارس وجود نوع خاصی از حجاب اجباری می شود و در بعضی از مدارس قید و بندی در کار نیست.
اختصاصی شوشان: از برخی مدارس خوزستان خبر می رسد که زدن هدبند ( پیشانی بند) در مدارس دخترانه اجباری شده است. توجه به نوع پوشش دانش آموزان دختر همواره یکی از مسائل مورد توجه والدین و مسئولین بوده است و همین امر نیز موافقان و مخالفانی در پی دارد. برخی ها عقیده دارند که با مقنعه هم می توان حجاب کامل داشت و اگر در مناطق سردسیر مانند اردبیل و تبریز این مسئله توجیه پذیر باشد در خوزستان با دمای 50 درجه اجباری شدن هدبند قابل قبول نیست.

به گزارش شوشان ، مسئله دیگر ، سلیقه ای برخورد کردن مدیران با این قضیه است چرا که در بعضی از مدارس وجود نوع خاصی از حجاب اجباری می شود و در بعضی از مدارس که بیشتر غیر انتفاعی ها را شامل می شود قید و بندی در کار نیست.

در همین زمینه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با شوشان ضمن رد اجباری شدن پیشانی بند در مدارس دخترانه گفت: زدن هد بند برای دختران در مدارس استان اجباری نیست . کیانی در ادامه اظهار داشت: حجاب شرعی در مدارس اجباری است ولی دستوری در وزارتخانه یا اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر اجباری کردن هد بند در مدارس دخترانه داده نشده است.

همچنین فاطمه محمد خانی کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: از طرف آموزش و پرورش هیچ گونه نامه یا بخشنامه ای که الزام بر زدن هدبند یا پیشانی بند در مدارس استان باشد اعلام نشده است . ممکن است سلیقه بعضی از مدارس بوده که این امر را اجباری کرده اند.

فاطمه محمد خانی گفت : معمولا یک سری برنامه هایی در کمیته حفاظت و صیانت از عفاف و حجاب صورت می گیرد .حفظ شئونات اسلامی و پوشش اسلامی اجباری است ولی نوع مشخصی از حجاب ، حتی چادر به صورت الزام در نیامده است. وظیفه ما تبلیغات فرهنگی و ایجاد انگیزه برای دختران در این نوع پوشش است نه الزام در آن . اگر مدرسه ای بخواهد زدن هد بند یا پیشانی بند را اجباری کند ابتدا بایدبا کمیته صیانت از حجاب و عفاف اداره کل هماهنگی نماید .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار