شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
شوشان: سیدحسین دهدشتی یکشنبه شب در برنامه گفتگوی مستقیم از شبکه محلی آبادان درباره عمکلرد نمایندگی خود به مردم گزارش داد.

دکتر دهدشتی سخنانش را با عذرخواهی از مردم آبادان در خصوص سه مورد آغاز کرد. اولین مورد که دهدشتی به خاطرش از مردم آبادان عذرخواهی کرد عدم امکان حضور در هیات های عزاداری به علت کثرت هیات ها و دعوت ها بود. مورد دوم عدم جوابگویی به تلفن ها و عدم امکان ملاقات های هماهنگ نشده در تهران بود و سومین عذرخواهی به خاطر مسائل و مشکلات شهر آبادان بود که دهدشتی به سهم خود از مردم به دلیل مشکلات بیکاری، وضعیت عمرانی و آموزشی شهر عذرخواهی کرد.

دهدشتی که شمرده اما به سرعت سخن می گفت در 20 دقیقه آتی به ارائه گزارشی فشرده از فعالیت های خود در این دوره مجلس پرداخت. محورهای این گزارش استضاح وزیر کار دولت قبلی، تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، پرونده بابک زنجانی، عملکرد فراکسیون دریانوردی مجلس که وی به ریاست آن انتخاب شده و  مجمع نمایندگان استان خوزستان بود که تا چند ماه پیش عضو هیات رییسه آن بود.

دکتر دهدشتی در بخشی دیگری از سخنانش حفظ شان نمایندگی مردم آبادان را یکی از دغدغه های خود دانست و گفت ما نمایندگان اگر نمی توانیم کاری برای حل مشکلات مردم انجام دهیم حداقل شان مردم در نمایندگی حفظ کنیم و مردم را با نظرات خود ما را در این زمینه یاری دهند.

اما در بخش موضوعات محلی دهدشتی به موضوع حساسیت انگیزی اشاره کرد که مورد اختلاف میان نمایندگان آبادان است. طرح تفکیک یک نماینده از آبادان و اختصاص آن به اروندکنار که در دوره پیش مجلس مطرح شد اما به آمدن به صحن در قالب طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به این دوره موکول شده است.

 دهدشتی برای اولین بار در یک رسانه و به صراحت عنوان کرد که این طرح را او پیشنهاد داده است. بر اساس این طرح تعداد نمایندگان آبادان از سه نفر به دو نفر کاهش می یابد و یک نماینده به اروندکنار اختصاص پیدا می کند. این طرح با مخالفت دو نماینده دیگر آبادان روبروست و محمدسعید انصاری طرحی را برای حذف آن به مجلس ارائه کرده است. انصاری پیش تر نیز در یک مصاحبه بدون اینکه نامی از دکتر دهدشتی ببرد گفته بود آنکس که این طرح را پیشنهاد داده خودش پس بگیرد. اما دکتر دهدشتی نه تنها از پس گرفتن این طرح سخنی به میان نیاورد بلکه گفت این طرح حاصل جمع بندی های او نظرات معتمدان محلی اروندکنار بوده است. زیرا اگر یک نفر به عنوان نماینده اروندکنار مشخص شود مردم می دانند که از چه کسی کار بخواهند اما امروز هر یک از سه نفر کارهای انجام شده را به خود نسبت می دهند و کارهای نشده را به دیگران.

دهدشتی همچنین پیشنهاد کرد که صدا وسیمای مرکز آبادان این موضوع را حضور کارشناسان و مسوولین به بحث بگذارد.

طرح اختصاص یک نماینده آبادان به اروندکنار به نوعی خط قرمز دو نماینده دیگر، سعدون زاده و انصاری به شمار می رود و انتظار می رود که رسانه ای شدن این بحث از سوی دکتر دهدشتی با واکنش این دو نماینده روبرو گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار