شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت: ایلنا: ‌رضا جهانگيري فرد، معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، از کاهش سن زنان کارتن‌خواب در پایتخت خبر داد. ‌وي با تاکید بر این که میانگین سنی زنان کارتن‌خواب به هفده سال کاهش یافته است، تصریح کرد: زمانی در هشت سال گذشته، عمده آمار  افراد کارتن‌خواب شهر تهران به زنان سالمند تعلق داشت اما این روز‌ها شاهد حضور زنان جوان هستیم.
در ابتدا: جاي بسي خوشحالي است كه آقاي جهانگيري فرد، هيچ شخص و يا نهادي را مسئول اعلام نكرده است و حالا همگي ما مردان مي توانيم با غرور سرمان را بالا بگيريم! و با خواندن اين خبر، با خيال راحت، تخت بگيريم  بخوابيم!
در ادامه: خوشبختانه در چنين موارد بي ارزشي! به هيچ گروه خودجوش و كفن پوشي هم براي گرد‌همايي و اعتراض احتياجي نيست! فكر هم نمي كنيم كه هفده سال، سال بسيار بدي براي كارتن خوابي دختران باشد! بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اين آمار باز هم تنزل پيدا مي‌كند يانه؟! بهترين موقع براي ضرب العجلي عمل كردن در چنين مورد خاصي! رسيدن سن كارتن خوابي دختران، به زير دوازه سال است!
در ميانه: يادش بخير  آن روزهايي كه همه ي كارتن خواب هاي پايتخت، سن شان به اندازه‌ي  مادر بزرگ هاي ما بود! حالا ديگر سن كارتن خواب هاي پايتخت به اندازه ي......... باور كنيد خجالت كشيديم جاي نقطه چين كلمه اي بنويسيم! آخر ما هم خودمون.....داريم!
در پايان: براي همه ي مردهاي پايتخت يك پيشنهاد مردانه داريم! نه زياد دشوار است و نه زياد سخت. به يقين در خانه ي همه ي مردهاي ايراني! يكي دوتايي متكا و  تشك و پتوي اضافي هست! و حالا كه نمي توانيم به دختران كارتن خواب پايتخت كمك كنيم و به منزل بياوريم شان( به هزار دليل ساده)، اگر كه دختر و زن و پيرزن سالمند كارتن خوابي را ديديم! حتما به آن ها يك متكا و تشك و پتو هديه بدهيم! حتي اگر مال جهيزيه ي دختر و يا خواهرمان باشد! شايد آن دختر  كارتن خواب هم  ( گذشت دوران دختر كبريت فروش!) با خوابيدن بر روي تشك! پيش از مرگ، خواب يك ازدواج رويايي را ببيند!
در تكمله: به نظر شما معمول است دختر كارتن خواب هفده ساله اي، در سرماي سوزان پايتخت، شب را تا صبح به سر كند و ما در گرماي......... شب را تا صبح غلت بزنيم؟! به نظر ما كه خيلي معمولي تر از معمول است! و صد البته كه: منظورمان از نقطه چين بالا، فقط پتوي گلبافت با نقش پلنگ بود و نه چيز ديگر!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار