اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
شوشان: مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی با حضور آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ،دکترعبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، آیت اله شفیعی ، آیت اله حیدری ، آیت اله کعبی نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان و مردم متدین اهواز در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.

به گزارش شوشان ، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این مراسم با اشاره به ویژگی ها و سجایای اخلاقی مرحوم حبیب اله عسکراولادی گفت: مرحوم عسکراولادی از هیچ کوشش و تلاشی برای خدمت به انقلاب و به ویژه مردم محروم و مستمند در زندگی بابرکتش دریغ نکرد. مرحوم عسکراولادی حتی روزهای تعطیل نیز به رتق و فتق امور مردم محروم می رسید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: مرحوم عسکراولادی معتقد بود که کمیته امداد امام باید کارآفرین باشد. وی می گفت: او بر این باور بود رسالت کمیته امداد اما ااحیا کردن استعدادها و توانمندی ها محرومین است.

ترقی بیان داشت: مقام معظم رهبری از زندگی ایشان به عنوان زندگی پرماجرا یاد می کنند. این شخصیت تا پایان عمر شریفش هیچ کاستی در خدمت به نظام و انقلاب نداشت. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به بینش سیاسی این یار دیرین امام و رهبری اشاره کرد و گفت: این مرد مبارز خستگی ناپذیر با بینش سیاسی عمیق و با اشرافی که به مسائل تاریخ اسلام و معاصر داشت راه امام و انقلاب را برگزید.

ترقی شخصیت مرحوم عسکراولادی را کم نظیر در حوزه سیاست دانست و گفت: مرحوم عسکراولادی تجسم عینی جمله سیاست ما عین دیانت ماست بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به سعه صدر ، اخلاق حسنته مبتنی بر انصاف و دقت و وسواس در اظهار نظرهای سیاسی مرحوم عسکراولادی اشاره داشت و گفت: شخصیت مرحوم عسکراولادی به گونه ای بود که تحت تاثیر القائات و تبلیغات قرار نمی گرفت. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: فقدان مرحوم عسکراولادی در جامعه سیاسی کشور جبران ناپذیر است.

وی به اشراف کامل عسکراولادی به مسائل روز سیاسی در جهان و کشور اشاره کرد و گفت: عسکراولادی مسلط به تاریخ انقلاب و تمامی وقایع آن دوران بود. وی گفت: در تمامی امور قائل به مشورت کردن بود و همیشه تصمیمات خود را پس از مشورت با دیگران اتخاذ می کرد. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: او قائل به استفاده از خرد جمعی بود. هر تصمیم سیاسی را با مشورت کردن می پذیرفت.

ترقی به نقش مرحوم عسکراولادی در وحدت و انسجام احزاب و گروهای سیاسی درون انقلاب اشاره کرد و گفت: عسکراولادی معتقد بود باید نقدهای مشفقانه و دلسوزانه خود را به مسئولان جهت بهبود امور منتقل کنیم. ترقی ادامه داد: وی قائل به بیان واقعیت ها و دردها و معضلات کشور و در جریان قرار دادن مسئولان کشور بود. مرحوم عسکراولادی از هر فرصتی برای نزدیک کردن جناح های سیاسی کشور و حل بحران های سیاسی استفاده می کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به مواضع اخیر او در خصوص وقایع انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت:مرحوم عسکراولادی تا آخرین روزهای زندگی خود سعی داشت با نصیحت کردن دو کاندیدایی که نتیجه انتخابات را نپذیرفتند آنها را به ریل انقلاب برگرداند. او از آنها خواست که با توبه و اظهار ندامت به آغوش رهبری و انقلاب بازگردند اما متاسفانه تغییری در مواضع آنها حاصل نشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به نامه نگاری های مرحوم عسکراولادی با احزاب و گروه های سیاسی اشاره کرد و گفت: نکته مهم و بارز در زندگی ایشان اعتدال واقعی بود. حب و بغض او درباره همه افراد در نسبت آن‌ها با خدا سنجیده می‌شد. یعنی او به‌خاطر خدا حرف می‌زد. به خاطر خدا قلم می‌زد. به‌خاطر خدا عمل می‌کرد. مرحوم عسگراولادی واقعا کم ‌نظیر بود.

وی یادآورشد: وی در طول دوران زندگی پربرکت خود آنچنان در ولایت غرق بود که واقعا برای مفاهیمی چون ولایتمداری و ولایت‌پذیری برای همه حکم استاد را داشت. ایشان هم امین حضرت امام بود و هم امین مقام معظم رهبری.





















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نويد قائدي
|
United States
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
comment
0
0
comment با سلام
يادمان نرفته در جريان اظهار نظرات مرحوم عسكر اولادي در خصوص تعدادي از افراد اصلاح طلب افراطيون چه غوغايي به پا كردند و بارها گفتند بايد عسكو اولادي از گفته هايش برائت جويد و جالب اينكه امروز ............. همانها بر سر و روي خود مي كوبند و فرياد واحصرتا دارند .....آدم مي ماند با اين جماعت سياسي هزار رنگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار