شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: هم اکنون در کشور45 تالاب در معرض بحران قرار دارند که در بخشی از آنها برداشت بی رویه آب باعث نادیده گرفته شدن حقابه تالاب شده است.
 
به گزارش فردا ، معصومه ابتکار در نشست خبری با خبرنگاران در سمنان، افزود: در شورای عالی حفاظت از محیط زیست توجه به مدیریت منابع آب، تالاب‌ها و رود خانه‌ها مورد توجه جدی است.
 
وی در مورد آخرین وضعیت قضایی و حقوقی محیط بانان کشور نیز اظهارکرد: در این مورد تدابیر مؤثری اندیشیده شده و در مورد 6 نفر از محیط بانان محکوم به اعدام تلاش می شود تا مشکل آنها حل شود، ولی این مسئله هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.
 
معاون رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: مسئولیت تأمین منابع آب برعهده وزارت نیروست و شورای عالی آب 18 راهکار جهت احیای دریاچه ارومیه داده که باید وارد مرحله عملیاتی شود.
 
ابتکار همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نامطلوب دفع زباله بخصوص در شهرهای کوچک و آلودگی ناشی از کارخانجات گچ استان سمنان، گفت: شهرداری‌های شهرهای کوچک جهت دفع مناسب زباله از لحاظ بنیه مالی مورد حمایت واقع می شوند و کارخانجات گچ نیز مجهز به کنترل سیستم آلودگی هستند در منطقه مومن آباد ممنوعیت در استقرار کارخانجات گچ اجرا می شود و معدن جدیدی در آنجا ایجاد نمی شود و یک شهرک صنعتی درعبدل آباد بدین منظور ایجاد می‌شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار