شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
شوشان: به مناسبت شهادت امام حسین (ع) مراسم پیاده روی عزاداران حسینی از شهرستان خرمشهر تا آرامگاه سید عباس در آبادان برگزار شد.

بنا به سنت هر سال در روز 11 محرم شامگاه جمعه هیئتهای مذهبی و عزاداری خرمشهری با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان مراسم پیاده روی  مردمی از مسجد امام علی (ع) خرمشهر تا مزار سید عباس آبادان را پیاده طی کردند.

در این مراسم مردم خرمشهر مثل همیشه با شور و شوق خاصی حضور داشتند و به رغم طولانی بودن مسیر که 15 کیلومتر طول داشت حضور زنان و مردان سالخورده، جوانان و حتی کودکان  که نشان از ارادت آنها به اهل بیت عصمت و طهارت است مشهود بود.

در بین این مراسم امام جمعه خرمشهر نیز به جمع عزاداران پیوست و برای چند دقیقه برای عزاداران سخنرانی کرد.

حجت الاسلام سید نبی موسوی گفت: لازم است قدردانی کنم از حضور پرشور این مردم و این افتخاری است برای خرمشهر که همواره در مراسمات سنگ تمام گذاشته اند.

وی افزود: حق و باطل از زمان آدم تا خاتم وجود داشت و تا زمان ما هم ادامه دارد. حادثه عاشورا امام حسین که همان حق بود در برابر مستکبر زمان خود یزید بود مردانه ایستاد و از اسلام با جان خود دفاع کرد و زنده بودن اسلام مدیون فداکاری امام حسین (ع) و یاران با وفایش بود.

در بین مسیر این مراسم عزاداران با توقف در قدمگاه امام رضا (ع) به برپایی عزاداری پرداختند و سپس مسیر خود را تا زیارتگاه سید عباس در ایستگاه 12 آبادان ادامه دادند و در آنجا نماز مغرب و عشا را در فضایی معنوی خاصی که در محل حاکم بود برگزار کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار