اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
شوشان: رییس هیات وزنه‌برداری استان خوزستان گفت: خوزستان در سال‌های آینده می‌تواند پشتوانه وزنه‌برداری ایران باشد اما اجرای تمام برنامه‌ها تنها با پول انجام‌پذیر است.

محمدزمان مهمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت وزنه‌برداری در استان خوزستان که به عنوان دومین استان وزنه بردار خیز ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: سال‌های قبل به دلیل کمک‌های شرکت‌های نفتی هیچ کم و کسری نداشتیم اما دو سال است نه فدراسیون و نه اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان به هیات کمکی نکرده‌اند. با این وجود تا این لحظه تمام مسابقات و برنامه‌هایی که در سطح استان داشتیم را با کمک‌های مردمی برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: حتی با وجود این شرایط مدتی قبل طرح استعدادیابی را در تمام شهرستان‌ها برگزار کردیم. پیش از این طرح استعدادیابی در سطح کمتری انجام می‌گرفت اما امسال گسترش یافت و نواب نصیرشلال نایب قهرمان المپیک به همراه محمدرضا کاظمی‌نژاد و دیگر مربیان بین‌المللی حرکات تکنیکی 150 ورزنه‌بردار نهال را مورد ارزیابی قرار دادند که از میان این نفرات 90 نفر گلچین شدند و به آن‌ها حکم هم داده شد. پس از ایام محرم نیز از میان این 90 نفر، 40 - 50 وزنه‌بردار را بار دیگر گلچین می‌کنیم تا در یکی از شهرستان‌ها با آن‌ها کار شود. در واقع هدف این است از میان این نفرات حداقل 45 وزنه‌بردار از استان خوزستان در المپیک 2020 حضور داشته باشند.

وی افزود: در کنار این کار، قرار بر این شد در کنار لیگ نوجوانان و جوانان، لیگ نونهالان را با همفکری پیشکسوتان و کمیته‌های آموزش و مربیان برگزار کنیم که انگیزه‌ای در میان نونهالان ایجاد شود و در پایان نیز به آن‌ها جام و حکم قهرمانی اهدا می‌شود. بر این اساس اولین دور آن دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

مهمدی نیز مانند دیگر روسای هیات‌ها با ابراز نارضایتی از امکانات وزنه‌برداری در استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر پنج هیات اهواز، اندیمشک، مسجد سلیمان، امیدیه و آبادان به صورت فعال هستند اما متاسفانه امکانات ضعیفی دارند. در اهواز سالن‌هایی که مربوط به شرکت نفت است وضعیت مناسبی دارند اما آن سالنها مختص فرزندان و کارکنان شرکت نفت بوده، البته می‌توان سالن ساخت اما مهم امکانات است که به هزینه‌ی زیادی برای تامین امکانات احتیاج است. در حال حاضر هم وضعیت وزیر ورزش و جوانان مشخص نیست و پولی هم به هیات‌ها داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دگیر شهرستان شوش یک زمانی بهترین وزنه‌بردارها را داشت اما اکنون وزنه‌برداری این شهرستان تعطیل شده است، تا زمانی که کارخانجات موجود در این شهرستان فعال شوند و با کمک آن‌ها وزنه‌برداری شوش نیز رونق بگیرد. البته تا دلتان بخواهد در استان خوزستان مربی داریم اما با حقوق‌هایی که به مربیان داده می‌شود آن‌ها می‌گویند ما با تاکسی کار کنیم بیشتر از این درآمد خواهیم داشت. بر این اساس از فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان خواستیم به استاندار نامه دهد که 5 - 6 مربی را از لحاظ مالی تامین کنند که اگر این اتفاق رخ دهد خواهید دید ما بهترین قهرمان‌ها را تحویل می‌دهیم. در واقع اجرای تمام برنامه تنها با پول انجام می‌گیرد و هیات‌ها تنها از لحاظ مالی زجر می‌کشند.

مهمدی در پاسخ به این پرسش که خوزستان برای حفظ ملی‌پوشان حال حاضر خود چه اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: نواب نصیر شلال به دلایلی یک سال از تیم ملی دور بود که اگر بزرگتری از اول آن‌ها را با هم آشتی می‌داد می‌توانست بار دیگر خود را در سطح جهان مطرح کند. با این وجود من و فراز رامهرمزی بالای سر او هستیم تا تمرین‌های خود را انجام دهد. یاسین باقری را هم به سالن می‌آوریم تا تمرین کند. به خاطر آن اتفاقی که برایش رخ داد خیلی ناراحت و بی‌انگیز است و غم می‌خورد که چیزی مصرف نکرده و ما هم با او مدام حرف می‌زنیم که دو سال مدت زیادی نیست و تمام می‌شود.

اما مسئولان آقاجاری به علیرضا دهقان نوجوان 17 ساله بها نمی‌دهند. حداقل 200 متر زمین به او نمی‌دهند که انگیزه‌ای برایش ایجاد شود. با این وجود به عنوان یک پدر و مربی و با تمام نداری‌ها او را تشویق کردم.

وی در پایان بیان کرد: دوران ریاست من در هیات به پایان رسیده اما اگر شخص دیگری به جای من انتخاب شود باز هم این آمادگی را دارم به وزنه برداری خوزستان کمک کنم زیرا حتی اگر شرایط به همین منوال هم باشد به دلیل داشتن مربیان خوب و تلاش‌هایی که انجام می‌شود، خوزستان می‌تواند سال های سال پشتوانه وزنه‌برداری باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار