شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
شوشان: از اولین بارش باران پاییزی در استان خوزستان تاکنون 15 هزار نفر به علت مشکلات تنفسی ناشی از باران به مراکز درمانی مراجعه کرده اند در حالیکه هنوز علت واقعی این پدیده به صورت رسمی مشخص واعلام نشده است.

علت وقوع این مسمویت هنوز مشخص نشده است و اظهار نظرهایی که از گوشه و کنار شنیده می شود تنها نگرانی مردم استان را افزایش می دهد، بعضی از مسئولان در روزهای نخست علت وقوع این مسئله را تنها باران اسیدی عنوان کردند تا جایی که وزیر بهداشت نیز این موضوع را تائید کرد اما پس از چند روز این صحبت وزیر اشتباه تلقی و امکان بارش باران اسیدی منتفی اعلام شد.

باران اسیدی، مسمومیت ناشی از فعالیت بعضی کارخانه های شیمیایی، ویروس و میکروبها و مسئله ریزگردها از جمله عوامل احتمالی بروز این مسمویت تنفسی اعلام شد اما با گذشت بیش از 18 روز از وقوع این مسمویت تاکنون هیچ کدام از این گمانه زنی ها به مرحله اثبات نرسیده است.

طبق گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان از نخستین بارندگی تاکنون (عصر روز سه شنبه) حدود 15 هزار خوزستانی به علت مشکلات تنفسی به اورژانس ها مراجعه کرده اند كه از اين تعداد 13 هزار و 679 نفر مربوط به شهر اهواز است و در شهر اميديه نيز 400 نفر به اورژانس ها مراجعه كرده اند و هم اكنون دو نفر از اين تعداد بستري هستند. همچنین در شهر سوسنگرد نيز 40 نفر از شهروندان با مشكل تنگي نفس مواجه شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار