شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از موفقیت سه معلم مدارس استثنایی استان در جشنواره انتخاب معلمان نمونه کشور خبر داد.

سعید اهل‌الیرف در گفت‌وگو با فارس ، اظهار داشت: براساس اعلام ستاد انتخاب معلمان نمونه خوزستان، معلمان شاغل در مراکز آموزشی استثنایی استان موفق به کسب سه عنوان کشوری و 16 عنوان استانی شدند.

وی افزود: خانم‌ها پروانه طغرا دهقانی مدیر نمونه کشوری، خانم زهره ولیلی معلم نمونه کشوری و آقای محمد خودکامه موفق به کسب این عنوان شدند.

عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در بخش معلمان نمونه استانی غلامحسین سعیدی نژاد، علیرضا آزادی، حسین شویع زاده، عبدالله تویاری، جاسم سعیداوی، بهروز محمدچناری، محمود محمودی، رضا درشولی، اعظم نژادحسینی، معصومه ایزدیان فرد، اعظم رفیعی طاقانکی، کبری گله داری، پروین بیداری، حمیده عبدالله اصلیان، ندا فصیحی و  لیلا حسیننژاد موفق به کسب این عنوان شدند.

اهل‌ الیرف با بیان اینکه تولید علم و دانش در کشور به جایگاه معلم و متعلم بستگی دارد، گفت: تمامی تمدن‌ها، تولید علم و دانش به جایگاه معلم و متعلم بستگی دارد واین امر به تاریخ تمدن کشور‌ها برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است و در جامعه‌ای که علم، محور توسعه جامعه بشری به شمار آید، ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسلی خلاق، امری ضروری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به اینکه تکریم و تعظیم معلم، تکریم و تعظیم علم است؛ اضافه کرد: رسالت همه ما این است که قدردان زحمات معلم باشیم، چرا که معلمان در سازندگی فرزندان جامعه نقش موثری دارند.

اهل ‌الیرف تاکید کرد: با توجه به شان و جایگاه بالای معلمان، باید در هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم آحاد جامعه و مسئولان در تبیین مقام و جایگاه معلم گام بردارند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه و پرورش دهنده بزرگ‌ترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است و معلمان به عنوان ذخیره نیروی انسانی کشور به حساب می‌آیند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است و اهمیت آموزش و پرورش بر هیچکس پوشیده نیست، لذا باید قدرشناسی از جایگاه معلم به یک فرهنگ خاص تبدیل و در جامعه نهادینه شود.

اهل ‌الیرف تصریح کرد: هفته معلم بهانه‌ای است که به واسطه آن می‌توان فضای جامعه را به سمت و سوی تجلیل از جایگاه علم و اندیشه به خصوص پیشکسوتان این حوزه سوق داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار