شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۳۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
گلایه نمایندگان خوزستان از معصومه ابتکار
شکرخدا موسوی با خطاب قرار دادن معصومه ابتکار گفت : چرا به استان خوزستان سفر نکرده‌اید تا از نزدیک وضعیت را بررسی کنید.
اختصاصی شوشان: اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجد سلیمان می گوید که با توجه به بدتر شدن وضعیت آلودگی هوا در استان خوزستان، نمایندگان این استان در نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته اند تا کارگروهی متشکل از سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت بهداشت و درمان و وزارت نفت برای بررسی دلایل آلودگی هوا به استان خوزستان فرستاده و گزارش دقیقی از وضعیت فعلی استان ارائه شود.
 
روز گذشته سید اسدالله موسوی، رئیس فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت که "در جلسه‌ای استانداری تصمیم بر این شد که هیچ‌گونه آمار بیماران از مراجعه‌کنندگان به مراکز فوریت‌های پزشکی خوزستان ارائه نشود" . وی درباره آمار مراجعه‌کنندگان بیماری‌های تنفسی پس از بارندگی‌های اخیر در استان خوزستان مراکز فوریت‌های پزشکی گفت: دیگر آماری به خبرگزاری‌ها ارائه نخواهد شد.
 
اما جلیلی درباره این تصمیم استانداری می گوید: اطلاعات درباره وضعیت آلودگی هوا در خوزستان و آمار تعداد مسمومین باید بطور شفاف ارائه شود و در نهایت باید مردم در جریان قرار بگیرند. اطلاعات غیرواقعی هم می‌توانند اشکال ایجاد کند. باید ستادی تشکیل شود و سخنگوی ستاد این آمار را منتشر کند.
 
نماینده مسجدسلیمان همچنین تاکید کرد که «مجلس کمیسیون بهداشت و درمان را متولی رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا در خوزستان کرد».
 
همچنین شکرخدا موسوی نماینده اهواز در مجلس نیز به وزرای بهداشت و نیرو و رییس سازمان محیط‌زیست تذکر شفاهی داد. او گفت: در پدیده بی‌سابقه‌ای، مشکلات تنفسی گریبانگیر مردم استان خوزستان شد، طی 15 روز گذشته حدود 20 هزار نفر از مردم شهرهای اهواز، امیدیه، کارون، سوسنگرد، آبادان و حمیدیه به دلیل مشکلات تفنسی شدید در بیمارستانها بستری شدند.


 
موسوی همچنین تصریح کرد که طی 48 ساعت گذشته پس از بارندگی شدید در اهواز 2 هزار نفر و در امیدیه 400نفر راهی بیمارستانها شدند و 100 نفر هم در بیمارستان اهواز بستری شده‌اند.
 
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از معصومه ابتکار پرسید: «چرا سازمان محیط ‌زیست بر حسب وظیفه قانونی خود برای رسیدگی به این مسئله جلسه اضطراری تشکیل نمی‌دهد؟ چرا به استان خوزستان سفر نکرده‌اید تا از نزدیک وضعیت را بررسی کنید.
 
وی همچنین با ابراز گلایه از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: «چرا این کمیسیون به صورت اورژانس تیمی را به خوزستان اعزام نکرد؟آیا اگر وضعیت مشابهی در تهران یا سایر شهرهای کشور اتفاق می‌افتاد، این طور رفتار می‌کردید؟
 
باهنر در پاسخ به تذکر نماینده مردم اهواز از اعزام کمیته‌ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و افزود: «پنج شنبه کمیته‌ای از کمیسیون بهداشت و درمان به اهواز می‌رود، از دولت نیز می‌خواهم موضوع را جدی‌تر دنبال کند.»


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
comment
0
6
comment چند وقت پیش هم که اومد خوزستان نمایشی بو
comment
مریم اویسی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
comment
0
7
comment خانم ابتکار کاری از دستش برنمیاد. بدبختانه سازمان محیط زیست یک سازمان ویترینی است و عملگرا نیست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
comment
0
2
comment مگر ما اصفهانی تهرانی تبریزی ... هستیم که بهمون اهمیت بدن ، باور کنیدآلودگی هوای تهران انگشت کوچیکه ی آلودگی خوزستان نیست ،ببینیدآن وقت چه سرو صدایی راه انداختند،خوبه که دنیا میدونه اهواز آلوده ترین شهره، خوب اگر نمیخواید مردم بیان تهران جمعیت بیشتر نشه پیشرفت و امکانات شهرستانها رو بالا ببرید ،به مردم از لاحاض بهداشت و زیست محیطی کمک کنید که اینقدر مردم شهرهای دیگه نرن تهران، این همش از بی برنامه گی و تمرکز امکانات دریک شهره ، آلودگی شما ناشی از جمعیت بالاست، چند وقته دیگه تو تهران نمیشه راه رفت مردم از سروگول هم باید بالا برند، خوب حالا فکر کنید اگه رودخونه ی کارون رو ببرید اصفهان چه شود؟؟؟کارون خشک میشه و از آنجایی که آب حیات ما انسانهاست به نظره شما کسی در جنوب می مونه؟؟؟ وقتی حیات نباشه انوقت کی از مرزها دفاع میکنه؟؟؟الان مرزها آباد هستن مردم زندگی میکنند، خیلی از این شهرها ی مرزی رو همین مردم از بیگانگان نجات دادنت که جز مردم عادی بودند مثل شهید دریا قلی که آبادان رانجات داد ، خوب حالا اگر زندگی در این مرزها جریان نداشته باشه بعد همه ی خوزستانی ها مهاجرت میکنند به مرکز و تهران و شهرهای دیگه و انوقت دیگر، شهرهای دیگه هم مثل تهران میشن حالا حساب کنید چه شود، مشکلات کشور بیشتر وبیشتر میشه من خیلی روان توضیح دادم دیگه نیومد از لاحاض علمی و خیلی مسائل دیگه واستون توضیح بدم ، واقعا نمیدونم برنامه ریزی مدیران بر چه اساسی هستش!!!
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
comment
comment داداش مسئولین خوزستان ناتوانند
می ترسند حرفی بزنند پستاشون رو بگیرند ازشون
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
comment
0
3
comment براي اينكه شما و دوستان شما قدرت آوردن آن را نداشتيد برارد شكر خدا و لي نمايندگان اذربايجان اين قدرت را داشتند كه با چرخبال آن را بر بالاي درياچه اروميه بكشانند و در شبكه سراسري براي درياچه خود مناظره برقرار نمايند ولي شما چنين تواني را نداريد.........
comment
zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
comment
0
2
comment ما انتظاراتي كه از نماينده هاي چند دوره استان داريم اين است كه به مشكلات مردم توجه و بررسي نمايند اين مردم بودند كه به شما اعتماد و شما را به عنوان نماينده انتخاب كردند شما نبايد اجازه بدهيد حق اين مردم خورده شود و صداي اين مردم بلند شود.مشكلات خوزستان بر هيچ كس پوشيده نيست محبوبيت شما در عملكردتان است.از آقاي حسيني.سوداني. انتظار داريم فكري به حال كارون آب و هواي استان نماييد .از شما آقاي موسوي تشكر ميكنم ولي موضوع كارون فراموش نشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار