شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
شوشان: سه سرنشین یک فروند شناور آسیب دیده که روز چهارشنبه در آب های جنوبی خوزستان دچار سانحه شده بودند توسط امدادگران دریایی مرکز جستجو و نجات بندر امام خمینی (ره) از خطر غرق شدن و مرگ نجات یافتند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این ارتباط گفت:مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره)پس از اطلاع از وضعیت اضطراری یک فروند شناور سنتی که بر اثر از کار افتادن موتور دچار مشکل شده بود، نسبت به اعزام شناور امداد و نجات ناجی و یک فروند یدکش برای پشتیبانی عملیات به محل وقوع سانحه اقدام کرد.

علیرضا خجسته افزود : در جریان عملیات امداد و نجات به منظور امداد رسانی سریع تر ، پیام اضطراری توسط این مرکز برای اطلاع شناورهای نزدیک به محل سانحه اعلام شد و پس از مهار و لنگرکردن شناور حادثه دیده ، نفرات از شناور تخلیه و به سمت ناجی7 منتقل شدند.

وی اظهار داشت: در صورت اعلام هر وضعیت اضطراری مشابه توسط مرکز هماهنگی نجات اصلی یا فرعی (MRSC یا MRCC) زمان واکنش و اختلاف زمان بین دریافت وضعیت اضطراری و اولین اقدام توسط MRCC کمتر از پنج دقیقه می باشد.

خجسته افزود: درانجام این عملیات نیروهای محلی اعم از شناورهای سنتی و کارکنان ایستگاه راهنمایان مشارکت فعال داشتند

در سال جاری دست کم سه سانحه دریایی در آبهای جنوبی خوزستان به وقوع پیوست که ماموران امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اقدام به نجات سرنشینان شناورهای آسیب دیده کردند.

استان خوزستان هفت بندر فعال شامل بندر امام ، خرمشهر ، شادگان ، اروندکنار ، چوئبده ، سجافی هندیجان و آبادان دارد.

سالانه حدود 50میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری می شود که در این بین بندر امام با حدود 40میلیون تن رتبه نخست را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار