شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
از مذاکرات هسته ای ژنو تا هفته بسیج
آیت الله جزایری در ادامه به شعار دروغین دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر زرادخانه‌های ایالات متحده آمریکا از بمب‌های هسته‌ای پر شده است.

آیت‌الله موسوی جزایری: سخنان رهبر انقلاب برای همگان راه‌گشا است

امام جمعه اهواز سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای همگان راه‌گشا دانست. آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این کلانشهر برگزار شد، اظهار کرد: سخنانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان می‌کنند برای همه راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه به منویات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع 50 هزار نفری بسیجیان سراسر کشور در مصلای تهران اشاره کرد و گفت: فرمایشات متین معظم له در این دیدار پرشور برای همگان درس آموز است.


نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه اهواز هفته بسیج را به همه ملت ایران به ویژه بسیجیان تبریک گفت. وی در ادامه به شعار دروغین دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر زرادخانه‌های ایالات متحده آمریکا از بمب‌های هسته‌ای پر شده است.

به گفته استاد حوزه علمیه اهواز، ایلات متحده آمریکا نخستین کشور در جهان است که از بمب هسته‌ای استفاده بر علیه یک ملت استفاده کرد. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در کشور ژاپن که توسط آمریکا انجام شد ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند. ,ی تصریح کرد: داشتن بمب‌های هسته‌ای و بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی با شعار دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا مغایرت دارد. موسوی جزایری در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه اهواز انفجار تروریستی در لبنان را محکوم و این کار را یک جنایت توصیف کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انفجار تروریستی در لبنان را به عموم ملت ایران به ویژه خانواده این شهید تبریک و تسلیت گفت.

وی هدف از انجام این انفجار در لبنان را ایجاد تفرقه بین مسلمانان عنوان کرد و افزود: در این این حادثه تعدادی از شهروندان بی‌گناه لبنانی به شهادت رسیدند و برخی نیز مجروح شدند که مردم ایران نیز در این غم خود را شریک ملت لبنان می‌داند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در ادامه خطاب به دشمنان اسلام گفت: این اقدامات مذبوحانه و حرکات وحشیانه هیچ خللی در مقاومت پولادین امت اسلام به ویژه مردم لبنان ایجاد نخواهد کرد بلکه با این کار‌ها و به شهادت رساندن مردم بی‌دفاع درخت مقاومت تنومند‌تر و قوی‌تر خواهد شد.

وی در ادامه با گرامی داشت هفتم آذر ماه، روز نیروی دریایی را به پرسنل دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و به شهدای والامقام این نیرو ادای احترام کرد.امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز بر توسعه حوزه‌های علمیه تاکید کرد. وی حوزه‌های علمیه را سنگر نخست مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و اظهار داشت: باید حوزه‌های علمیه افزایش یابند تا این دژ در مقابل جنگ نرم دشمنان اسلام محکمتر بایستد.

خطیب جمعه رامهرمز: غربی‌ها با شانتاژبازی نمی‌توانند مانع پیشرفت ما شوند

خطیب جمعه رامهرمز گفت: آمریکا و غربی‌ها با شانتاژبازی نمی‌توانند جلوی پیشرفت‌های مارا بگیرند زیرا الگوی ما حسین بن علی (ع) است و ملت ما شهادت افتخارشان است.حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: بسیج در واقع لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همهٔ مجاهدین فی‌سبیل الله امضاء کرده‌اند.

وی با توجه به گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یعنی حرکت عظیم ملت ایران همراه با آگاهی و احساس آمیخته با عقلانیت و ایده فکری همراه با عمل است. امام جمعه رامهرمز ادامه داد: سال گرد تشکیل بسیج یاد آور خاطره پرشور ایثارگرانی است که در دوران دفاع مقدس بهترین حماسه‌ها را رقم زدند.

موسوی همچنین گفت: تحریم‌ها باعث شکوفایی استعدادهای جوانان ما شده‌اند که نمونه‌اش غنی‌سازی کاملا بومی است. وی افزود: آمریکا و غربی‌ها با شانتاژ بازی نمی‌توانند جلوی پیشرفت‌های مارا بگیرند زیرا که الگوی ما حسین بن علی (ع) است و ملت ما شهادت افتخارشان است.

امام جمعه آبادان: بسیج، نگهبان اصلی انقلاب است

امام جمعه آبادان گفت: بسیج یکی از یادگاران ارزشمند امام بزرگوار (ره) است و این نیروی ۲۰ میلیونی از بدو تاسیس تاکنون حافظ اسلام انقلاب بوده است، اگر 35 سال انقلاب با قدرت تداوم داشته است به برکت تفکر و اندیشه بسیجی است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه آبادان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، جایگاه صداقت را در جامعه مهم خواند و اظهار کرد: راستگویی و صداقت زمینه هدایت است و دروغگویی به انسان و زندگی روزمره آسیب فراوان وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج و دیدار فرماندهان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این اجتماع عظیم به نکات مهمی اشاره داشتند و فرمودند که بسیج برای ملت ایران و دوستان انقلاب مایه امیدواری، دلگرمی، اعتماد و خرسندی و برای دشمنان انقلاب مایه بیم و هراس است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: بسیج یکی از یادگاران ارزشمند امام بزرگوار (ره) است و این نیروی 20 میلیونی از بدو تاسیس تا کنون حافظ اسلام انقلاب بوده است، اگر 35 سال انقلاب با قدرت تداوم داشته است به برکت تفکر و اندیشه بسیجی است.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: بسیج فقط مختص کسانی نیست که به واسطه داشتن کارت یا سابقه‌ای، بسیجی نام گرفته‌اند، بسیجی همه آن کسانی هستند که دلسوز انقلاب و خادم مردم هستند.

وی تاکید کرد: بسیج مصداق واقعی اطاعت از خدا، پیامبر، ائمه اطهار ولایت بر حق فقیه است، ایمان و عمل مجاهدان بسیج مایه امیدواری و اعتماد ملت ایران است و از درون این نیروی کار آمد نخبگان بسیاری در زمنیه علم و فن آوری، تکنولوژی خروج یافته‌اند.

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مایه امیدواری بودن بسیج برای ملت ما و اینکه بسیجیان اسباب نا‌امیدی دشمنان انقلاب هستند ابراز داشت: رهبری در جملاتی تقارن هفته بسیج با روزهای اسارت حضرت زینب کبری (س) را زیبا خواندند و فرمودند که همانگونه که زینب نهضت عاشورا را زنده نگه داشت وظیفه بسیجیان ما در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نیز کمتر از عمل زینب کبری (س) نبوده است.

نماینده ولی فقیه در آبادان افزود: به برکت حضور بسیج، فتنه‌های بسیاری از پایان جنگ تحمیلی تاکنون نقش بر آب شده است و اگر این نیروی کار آمد و انقلابی در آن صحنه‌ها حضور نداشت مشخص نبود که در قضایایی چون فتنه 88 چه حوادثی از سر مردم می‌گذشت.ابراهیمی‌پور عنوان کرد: در این فتنه ننگین که هزینه‌های بسیاری بر روی دست نظام و مردم گذاشت، آمریکا برنامه ریزی کلانی به وجود آورده بود و از مدت‌ها قبل با تهیه و تدوین دفاتری در گرداگرد ایران، سعی در کسب اطلاعات داشت، همچنین سفارت خانه‌های مستکبر حاضر در تهران برای هدایت فتنه 88 اقدامات زیادی کردند و از همه مهم‌تر استکبار رسانه‌های خود را به طرز عجیبی برای به سرانجام رساندن این فتنه بسیج کرده بود که نمونه بارز آن «bbc فارسی» بود که از شش ماه قبل در این خصوص فعالیت خود را آغاز کرده بود، همه این فتنه‌ها توسط بسیج بیدار و هوشیار ما نقش بر آب شد.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار کرد: کسانی که داعیه رفع حصر دارند و افکاری در سر دارند، باید عاشورای 88 را به یاد آورند که چگونه در روز شهادت سالار شهیدان از حضرتش هتک حرمت کرده و خیمه آتش زدند و کف زدند و سوت زدند و شهر را به آشوب کشاندند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: باید یزید زمان را شناخت و و تفکر یزیدی را از جامعه برچید، دشمن به دنبال آن است که این اندیشه و تفکر را در جامعه اسلامی حکمفرما کند.

ابراهیمی‌پور در سخنانی رونمایی از موشک پهپاد را توسط فرزندان ملت تبریک گفت و یاد آور شد: رونمایی و ساخت این موشک نشان از آن دارد که در دل تحریم‌ها فرزندان ما دست از کار نشسته و خدمات ارزنده‌ای را در اوج کمبود ارائه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آبادان تاکید کرد: قصه قرارداد ننگین آمریکا و افغانستان این بار بر سر این ملت مسلمان و مستضعف تحمیل می‌کنند، این‌‌ همان قصه ایست که امام بزرگوار در سال 42 در مقابل آن ایستاد و امروز این بازی را بر سر مردم افغانستان پیاده کرده‌اند.

وی افزود: ماندگاری آمریکا در منطقه و جولان نیروهای آن، به مسئله نا‌امنی دامن خواهد زد و جان و مال و ناموس مردم افغانستان را تهدید خواهد کرد و استقلال این کشور را بر باد خواهد داد.

امام جمعه آبادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 30 شهید حمله تروریستی لبنان ابراز داشت: رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی مطمئنا نقشه‌های خود را بر باد رفته دیده‌اند و یارای مقابله با شیعیان و مسلمانان واقعی را ندارند که دست به چنین اقدامات متوحشانه‌ای می‌زنند.ابراهیمی‌پور افزود: برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران آرزوی توفیق و پیروزی دارم و امیدوارم در این راه محکم ایستاده و حق مردم را دریافت کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر آبادان و ایجاد مشکلات فراوان برای مردم این شهر ابراز داشت: بارندگی‌های اخیر برای مردم شهرستان سبب ایجاد مشکلات فراوانی شد و البته نباید زحمات دستگاه‌ها را در برطرف کردن معضلات به وجود آمده نادیده گرفت.

نماینده ولی فقیه در آبادان اضافه کرد: در بارندگی اخیر ضعف‌های شهرستان آشکار شد و باید مشکلات مردم را به سرعت حل کرد، برخی از بازگو کردن مشکلات در تریبون نماز جمعه بر ما خرده می‌گیرند اما اگر از این مکان مشکلات مردم عنوان نشود پس این کمبود‌ها از کدام محل باید مورد پیگیری قرار گیرد.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: متاسفم از کسانی که پایان دوران سازندگی را در آبادان اعلام کردند، در حالی که چالش‌های جدی در خصوص آب، فاضلاب و آب‌های سطحی وجود دارد.

*خوزستان زخمی از جریانات سیاسی

ابراهیمی‌پور یاد آور شد: با کمال تاسف در استان خوزستان و شهر آبادان، جریانات سیاسی به حصر و محکوم کردن یکدیگر روی می‌آورند و این موضوع به ضرر مردم و شهرهاست، باید در این خصوص اتحادی ایجاد شود و در راستای احتیاجات و مشکلات مردم قدم برداشت.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: خانواده‌های ضعیف و محتاج در این بارندگی تا حدود بسیار زیادی آسیب دیدند، در آبادان دردهای زیادی وجود دارد، فقر کم نیست و مشکلات و چالش‌ها تمامی ندارند، چرا در جهت حل معضل آب‌های سطحی تلاشی نمی‌شود تا با هر بارندگی دل مردم به لرزه نیفتد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتباری که در خصوص مشکل فاضلاب آبادان در نظر گرفته شده است را سریعا به کار گیرید، آبادان همت بالا و اراده قوی می‌خواهد چرا که 25 سال است مردم صبر کرده‌اند و تحمل می‌کنند، آن انسان شریف و مستضعفی که با هزار سختی جهیزیه‌ای برای دخترش تهیه می‌کندو آن وسایل بر زیر آب می‌رود چه گناهی کرده است؟؟ بیائید برای رفع تمام این مشکلات دست در دست هم دهیم.

امام جمعه دزفول:ملت ایران در برابر زیاده خواهی دشمن تن به ذلت و خواری نخواهد داد

امام جمعه دزفول گفت:ملت ایران هرگز در برابر زیاده خواهی دشمن تن به ذلت و خواری نخواهد داد.حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های نماز جمعه این هفته دزفول با اشاره به مذاکره تیم هسته ای ایران با گروه 1+5 ،مذاکرات هسته ای را یک نبرد سخت و سنگین در عرصه دیپلماسی دانست وگفت:همه باید از این تیم حمایت کنند.

وی از مردم ایران خواست برای پیروزی تیم مذاکره کننده دعا کنند تا این تیم در این نبرد و کارزار دیپلماسی با دست پر به کشور باز گردد.

امام جمعه دزفول اظهار امیدواری کرد تیم مذاکره کننده با رعایت خط قرمزها و با استقامت و پایداری از حقوق هسته ای مردم ایران دفاع کند.وی با بیان اینکه خداوند نعمت انرژی صلح آمیز هسته ای را به کشور ما عطا کرده اما برخی کشورها میخواهند برای ما محدودیت قائل شوند اظهار داشت:نخست وزیر منحوس اسراییل تلاش می کند تا مذاکرات به نتیجه نرسد اما پایه های رژیم صهیونیستی در برابر اراده مردم ایران سست است.

امام جمعه دزفول در ادامه با اشاره به فتنه 88 از مسوولان خواست هوشیار باشند تا عناصر فتنه به صورت خزنده وارد لایه های نظام نشوند.خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت پنجم آذرماه آغاز هفته بسیج گفت: بسیج کلید طلایی حل مشکلات و درخت تناوری است که بوی بهار ،طراوت و یقین می دهد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت:به گفته مقام معظم رهبری بسیج مجموعه ای است که دشمنان را بیمناک و دوستان را خاطر جمع می کند .وی بسیج را لشکر مخلص خدا دانست وگفت: مسوولان و کلیه اقشار جامعه باید حسینی باشند و با روحیه جهادی وبسیجی در مقابل دشمن تسلیم نشوند.

وی فرهنگ حسینی را ایستادگی در برابر دشمن دانست و گفت: ملت ایران با فرهنگ حسینی در برابر فشار و تحریم ایستاده است. هر چند که دشمن با اعمال فشار سعی در تسلیم ایران را دارد اما موفق نخواهد شد.

امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول به تشریح وضعیت کشور افغانستان پرداخت و گفت: افغان ها در شرایط سختی قرار گرفته اند و باید مراقب باشند و اجازه ندهند اجانب بر کشورشان تسلط یافته و استقلال خود را از دست دهند.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر: بسیج مظهر قدرت ملت ایران است

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج مظهر قدرت ملت ایران است.حجت الاسلام غضبان معرف در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماهشهر در مسجد صاحب الزمان شهرک طالقانی این شهر افزود: بسیج مدرسه عشق و سرباز ولایت است.

وی بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج را یادآور شد و گفت: بسیج لشکر مخلص خداست و از دل مردم سرچشمه می گیرد.امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر افزود: بسیج در تمام مراحل انقلاب امتحان پس داده و سربلند بیرون آمده است.وی بسیج را شجره ای طیبه دانست و اظهار داشت: این نهاد مردمی ابر قدرتها را به لرزه در آورده است.

حجت الاسلام معرف گفت: هیچ ابر قدرتی در صورت وجود بسیج نمی تواند به ملت و کشور ایران صدمه ای وارد کند. وی در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه روز نیروی دریایی را تبریک گفت و افزود: این روز فرصتی برای قدردانی از مقاومت ها و رشادت های دلاور مردان دریایی کشور است.

امام جمعه الوار گرمسیری: بسیج از افتخارات انقلاب اسلامی است

امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک گفت:بسیج یکی از نهادهای ارزشمند انقلاب اسلامی و مایه افتخار نظام است.

حجت الاسلام محمدجوادحسینی منش در خطبه های نماز جمعه الوار با گرامیداشت هفته بسیج گفت : این نهاد ارزشی خیر و برکت زیادی برای مردم و اسلام و انقلاببه همراه داشته است.وی افزود:سربلندی و افتخارات ایران اسلامی مرهون رشادت ها و فداکاری بسیجیان دلاور می باشد.حجت الاسلام حسینی منش بر ضرورت تبیین جایگاه و فرهنگ بسیج در جامعه تاکید کرد و گفت:اخلاص بسیجیان گواه خدمات ارزشمند آنان در دوران انقلاب است.

امام جمعه خرمشهر:نرمش قهرمانانه مانورهنرمندانه برای رسیدن به هدف است

امام جمعه خرمشهر با اشاره به مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک گفت: نرمش قهرمانانه مانور هنرمندانه برای رسیدن به مقصود است و انجام هر حرکتی در این مانور باید برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشد.

حجت الاسلام سید نبی موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرمشهر در مسجد جامع این شهر افزود: متاسفانه برخی نرمش قهرمانانه را دست برداشتن از آرمان ها و اهداف نظام دانسته و سعی می کنند از این طریق نظام اسلامی را به عقب نشینی از اصول متهم کنند.وی بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان و فرماندهان بسیج را یادآور شد و اظهار داشت: بسیج رمز پایداری و ماندگاری، عزت ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه خرمشهر افزود: بسیج در امتداد عاشورا درس آزادگی، دینداری و ولایت مداری را از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به ارث برده و باید این میراث عظیم را حفظ کند.

وی بسیج را نماد مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: این نهاد موجب رشد و ارتقای نظام در عرصه های مختلف شد. حجت الاسلام موسوی افزود: بسیجیان باید با حفظ دین و هویت بسیجی خود، ایستادگی در راه شهدا را ادامه دهند.

امام جمعه شوش: بسیج مظهر اقتدار ایران اسلامی است

امام جمعه شوش گفت:بسیج خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمنان اسلام است و با وجود بسیج ، دشمنان مایوس هستند.حجت الاسلام سیدمحمدامام درخطبه های نماز جمعه این هفته شوش با اشاره به پنج آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان معمار کبیر انقلاب افزود: بسیج مایه عزت و افتخار کشور است که هشت سال دفاع مقدس از آزمایش های بزرگ سربلند بیرون آمد.

وی گفت:بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه با بسیج،چراغ راهی برای بسیجی ماندن است.

امام جمعه شوش افزود: بسیج در عمل ثابت کرده لشکر مخلص خداست و روحیه شهادت طلبی این نهاد مردمی عزت و افتخار برای ملت ایران به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: حضور در دوران دفاع مقدس و نمایش رشادت های بسیجیان در آن دوران و نیز حضور فعال در عرصه های مختلف پس از جنگ، کارنامه درخشانی از این شجره طیبه باقی گذاشته که بر هیچ کس پوشیده نیست.

خطیب جمعه شوش خاطر نشان کرد:امروز دشمنان نظام با شناختی که از قدرت بسیج و دیگر نیروهای مسلح دارند،از هر گونه دست درازی به نظام دچار ترس و وحشت می باشند. حجت الاسلام امام دربخش دیگری از خطبه ها به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با پشتیبانی ملت از حقوق مسلم ایران دفاع می کند وذره ای از آرمان های انقلاب و حقوق ملت عقب نشینی نخواهد کرد. وی گفت: تیم هسته ای ایران قدرتمندانه در مذاکرات حضور یافته و این امر نشانه عزت و قدرت نظام اسلامی است.

امام جمعه شوش در بخش دیگر از سخنانش به تشریح بیانات اخیر مقام معظم رهبری در اجتماع 50 هزار نفری بسیجیان اشاره کرد و گفت: این سخنان ارزنده راهنمای خوبی برای ملت ایران و تیم مذاکره کننده است.

امام جمعه گتوند: افراد رها شده از دام اعتیاد باید مورد حمایت قرار گیرند

امام جمعه گتوند گفت:با حمایت از افراد رها شده از دام اعتیاد ،باید این افراد را به دامان خانواده و جامعه بازگرداند.حجت الاسلام سیدحسین علوی اصل در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی مبارزه با اعتیاد را یک کار فرهنگی مهم دانست وگفت:افرادی که از دام اعتیاد رها می شوند باید با حمایت روبرو شوند و از انزوا بیرون آیند تا دوباره به این بلای خانمان سوز گرفتار نشوند.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند نیز با ارائه راهکارهایی در این خصوص گفت:تاکنون چند همایش در رابطه با مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد در این شهرستان برگزار شده که با استقبال مردم روبرو شده است.

هوشنگ محمد پور فرماندار شهرستان گتوند نیز اعتیاد را یکی از ناهنجاری های جامعه دانست و گفت:این واقعیت تلخ را باید پذیرفت و برای درمان آن تلاش کرد. وی افزود: اقدامات قابل توجهی در این راستا در شهرستان گتوند انجام شده اما به دلایلی مقطعی بوده اما باید تداوم یابد.فرماندار گتوند افزود:همایش هایی که با محوریت مبازره با مواد مخدر و اعتیاد برگزار می شود باید نتیجه عملی و کاربردی در این راستا داشته باشد.

وی گفت:باید جوانان و نوجوانان را نستب هب خطرات اعتیاد آگاه کرد و با برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها وفیلم های آموزشی از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر جلوگیری کرد.محمدپور افزود:جامعه باید از فردی که اعتیاد را ترک کرده حمایت کند و برای این افراد فرصت شغلی ایجاد کرد.وی بر گسترش فعالیت های ورزشی در راستای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بین جوانان تاکید کرد.

بیژن حسین پور رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گتوند نیز گفت: اعتیاد بیشترین خسارت را به بنیان خانواده وارد کرده و آسیب های اجتماعی به خانواده و جامعه وارد می کند.

وی افزود:بالا افزایش سطح آگاهی افراد نسبت به مواد مخدر باید جلوی گسترش این آلودگی خطرناک را گرفت. تشکیل کارگروه های مختلف در راستای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر ، برگزاری همایش ، تقویت و نظارت برکمپ ها ،قاطعیت دستگاه قضایی برای مبارزه با مواد مخدر، تقویت فعالیت های ورزشی به ویژه ورزش های بومی ، محلی از مصوبه های این نشست بود.

خطیب جمعه اندیمشک: بسیج معراج اندیشه های اسلامی است

امام جمعه اندیمشک با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یادگار ارزشمند امام و معراج اندیشه های ارزشمند اسلامی است.حجت الاسلام نعمت اله خدامی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود: بسیج درخت تناوری است که شکوفه های آن بوی طراوت و حدیث عشق می دهد و این نهاد با حضور سازنده در تمام صحنه ها نقش خود را نشان داده است.وی گفت:بسیج یعنی حضور ناشی از اخلاص و ایمان که در این خصوص بسیجیان توانایی خود را به اثبات رساندند.

خدامی افزود:تفکر بسیجی می گوید که باید در خدمت به مردم صادقانه عمل کرده و باید مدیریت های فاسد را حذف کرد.

به گفته خطیب جمعه اندیمشک مقابله با استکبار،قیام در مقابل انحرافات،تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان در راستای اصول اسلام و انقلاب و نهادینه کردن ارزش های اسلامی از جمله وظایف بسیج است.وی با اشاره به سالروز طولانی ترین بمباران شهرستان اندیمشک در چهارم آذر افزود:این روز به عنوان روز استقامت و پایداری باید در تقویم رسمی کشور ثبت گردد.وی با محکوم کردن اقدام تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت این حرکت را نشانه خصومت با اسلام عنوان کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار