شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۳
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت:‌ شرکت نفت که یکی از عوامل آلایندگی محسوب می‌شود، یک ریال عوارض آلایندگی پرداخت نمی‌کند.

محسن پویا در نشست کارگروه بررسی بیماری‌های تنفسی مردم خوزستان اظهار کرد: خشک شدن تالاب‌های هورالعظیم و هویزه و به تبع آن رودخانه کارون از علل اصلی بروز آلایندگی و باران‌های میکروبی می‌باشند.

وی بیان کرد: بسیاری از عوامل خشک شدن رودخانه کارون به دست استان نبوده بلکه در خارج استان اتفاق افتاده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه از اعتبارات 2 درصد نفت چیزی به استان داده نمی‌شود، افزود: این در حالی است که شرکت نفت حتی یک ریال عوارض آلایندگی پرداخت نمی‌کند.

پویا ضمن عذرخواهی از مردم استان به جهت مشکلات به وجود آمده از باران‌های اخیر گفت: مجموعه مدیریت استان تمام تلاش خود را برای رفع آلایندگی هوا انجام می‌دهد اگرچه ابعاد مسئله آلایندگی‌ها بسیار وسیع است.

وی عنوان کرد:‌ زمانی که خانم ابتکار به اهواز سفر کرده بود هشدار داد که شهروندان اهوازی در معرض خطر تنگی نفس هستند؛ این موضوع نشان می‌دهد که مسئولان به خوبی بر این امر واقف هستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: از مجلس تقاضا داریم که کمیته‌ای اختصاصی و معین برای رفع مشکلات تنگی نفس مردم در کشور تشکیل دهد تا هرچه سریعتر مشکلات مردم این استان برطرف شود.

پویا در پایان از درخواست 600 میلیارد ریالی استانداری جهت مهار شوری آب سد گتوند خبر داد و گفت:‌ استانداری خوزستان برای مهار شوری آب سد گتوند درخواست 600 میلیارد ریال اعتبار از دولت را دارد و امیدواریم این امر محقق شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار