شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۵
شوشان : سردبیر خبرگزاری محیط‌زیست گفت: ذینفعان آلودگی هوا مانند وزارت صنایع، شهرداری، محیط زیست و وزارت نفت از آلودگی هوا سود می‌برند.
به گزارش شوشان، ناصر کرمی در برنامه مناظره درباره کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور اظهار داشت: دور میز پروژه آلودگی هوا مقصران و ذینفعان فروخفته ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: از آلودگی هوا وزارت صنایع، شهرداری، محیط‌زیست و وزارت نفت که از ذی‌نفعان هستند سود می‌برند.

کرمی خاطر نشان کرد: آنچه که به عنوان مصوبات کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها از جمله افزایش محدوده طرح زوج و فرد و تغییر ساعت کاری ادارات مطرح می‌شود خیلی غلط است و به صورت مقطعی نیز مشکلات را حل نمی‌کند.

این فعال محیط‌زیست خاطر نشان کرد: در شهر اهواز که آلوده‌ترین شهر در جهان است خیلی از روزهای سال میزان آلاینده‌های هوا 50 برابر حد مجاز است. در صورتی که شهر شوش در خوزستان یکی از 10 شهر جهان است که از 5 هزار سال پیش تاکنون محلی برای سکونت بوده است.

وی افزود: 97 درصد مردم اهواز مایل به این هستند که از این شهر خارج شوند. چرا که اهواز کارخانه‌هایی بسیار فرسوده دارد که فعالیت‌های نفتی بسیار آلاینده‌ای در این شهر صورت می‌گیرد که حتی معاون سازمان حفاظت محیط زیست نیز اجازه بازدید از این کارخانه را ندارد.

کرمی یادآور شد: مردم خوزستان از آلاینده‌ترین و قدیمی‌ترین خودروها به دلیل وضعیت معیشتی استفاده می‌کند.

وی افزود: زیرساخت‌های شهر تهران برای 4 میلیون نفر وجود دارد ولی با جمعیت فعلی تهران آینده روشنی از لحاظ محیط زیستی برای این کلانشهر پیش‌بینی نمی‌کنم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
رضاکلاه کج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment سلام
ازاستادکرمی فرزندشجاع خوزستان برای دفاع جانانه اش ازمردم خوزستان قدردانم
رضاکلاه کج
رییس اداره کتابخانه های عمومی اهواز
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment از شما متشکریم آقای کرمی هر چند که مناظره ی هفته ی قبل رو لغو کردن و نذاشتن صدای مظلوم کارون و مردمش به گوش ملت برسه ، الحق که تو مردی کرمی حرف دل مردم رو زدی شیر پاک خورده ای دعات کردیم .
comment
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
comment
0
0
comment درودبردکترکرمی مردغیورابادانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار